пʼятниця, 11 січня 2013 03:30

Кому вигідне скасування ЗНО?

Кому вигідне скасування ЗНО?
Фото: 2008.dif.org.ua

Днями перший віце-спікер Ігор Калетник заявив про необхідність скасування зовнішнього незалежного оцінювання та повернення до практики вступних іспитів до вишів. На його думку, це сприятиме підвищенню якості освіти. Він зазначив, що 80% школярів категорично виступають проти ЗНО — через занадто складні завдання і неоднозначність відповідей на них. Непокоїть його і те, що проведення ЗНО у сільській місцевості вимагає від майбутніх абітурієнтів зайвих витрат. Мовляв, сільським школярам доводиться здавати одну з дисциплін в одному райцентрі, а другу — в іншому.

- Аргументи Калетніка не витримують жодної критики, - говорить  керівник освітніх проектів Центру дослідження суспільства Інна Совсун. - Добиватися підвищення якості освіти за рахунок більш простих завдань для абітурієнтів — це нонсенс. Якісна освіта не буває простою - учні повинні долати певні перепони, щоб її отримати. До того ж : звідки взялися данні про те, що 80% учнів не підтримують ЗНО?  Він не озвучив ні назву компанії, яка проводила опитування, ні наскільки воно було репрезентативним - нічого. Складається враження, що цифри взяті просто зі стелі. Те саме стосується і "додаткових витрат" для сільських школярів. Погодьтеся,  значно дорожче їздити і здавати по три іспити в кілька університетів, ніж  здати їх в райцентрах.

Якою є справжня мета скасування ЗНО?

–  В цьому зацікавлені певні середовища в освітянському колі. Адже ЗНО призвело до втрати ними значної частини прибутку у вигляді хабарів за вступ. На рівні вищого державного керівництва, Партії регіонів та комуністів розмови про скасування ЗНО тривають давно, і тільки широка громадська підтримка дозволяє ЗНО існувати і досі. Скасувати незалежне оцінювання перед виборами було б великою дурницею. Але вибори вже пройшли, тому подібні ініціативи набули нового звучання. Систему вищої освіти намагаються повернути на старі рейки.

Наскільки ефективним зарекомендувало себе ЗНО у запобіганні хабарництву?

–  Система ЗНО не долає корупцію стовідсотково — це неможливо в суспільстві, котре є корумпованим і де викладачі отримують зарплату, що дорівнює зарплаті прибиральниці. Але вона дійсно ефективна. Всі соцопитування показують, що цього року більшість абітурієнтів не стикалися з корупцією при вступі. Звісно, були механізми обійти ЗНО: маніпуляції з рейтингами вступників тощо. Однак ці показники значно менші від тих, які були при вступних іспитах.

Яких вдосконалень потребує система ЗНО?

–  Першочергово потрібно працювати над якістю тестів, долучати фахівців, які вміють правильно їх складати. Багато ректорів політехнічних університетів скаржаться, що тести з математики не дозволяють ефективно відділяти здібних абітурієнтів від слабких. Це великою мірою пов'язано з тим, що в 2009-му з цих тестів забрали відкриту частину — де треба розв'язати певну задачу. Причиною є нестача коштів: адже такі завдання мають перевіряти люди, яким треба платити зарплату, яких треба відвозити до місць перевірки. Грошей для цього не знайшли. Тому залишили тільки закриту частину - де потрібно поставити галочки напроти правильної відповіді, і де можна просто вгадати з відповіддю. Тенденція по скороченню видатків на освіту триває: у бюджеті на 2013-й рік на Міністерство освіти і науки закладено зниження витрат на 7,7% порівняно з минулим роком.

Яких першочергових змін вимагає система вищої освіти в цілому?

–  Потрібні зміни в самій системі вступу. Коли, окрім ЗНО, існує багато інших факторів, які впливають на вступ — тоді ЗНО перестає бути ключовим елементом. Плюс додаються корупційні моменти. Наприклад, в багатьох європейських країнах середній бал атестату - це той показник, за яким вступають до університету. Але треба пам'ятати, що через низькі зарплати наші вчителя можуть бути піддатливими до корупційних спокус і завищувати оцінки "за проханням". Тому, коли в 2010-му Табачник почав враховувати при вступі середній бал атестату — то у порівнянні з попереднім роком оцінки у випускників одразу покращилися. І поки вчителі отримуватимуть існуючи зарплати - ми не можемо говорити про адекватну оцінку ними здібностей учнів. Взагалі, намагатися скасувати хабарі в умовах того, як фінансується освіта — це як воювати з вітряками.

Зараз ви читаєте новину «Кому вигідне скасування ЗНО?». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

31

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

07.03.2013 12:37:20Учитель80.239.242.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Когда я поступал на ист.фак., (1989г.) профессор второй вопрос билета слушать не стал - пожал мне руку и поздравил с поступлением. Мой племянник выдает такие "расклады", что у меня "подковы отпадают"- я в его возрасте 1/10... ЗНО он сдал ужасно. Как можно тестами сдавать историю, литературу?..
Забыл сказать: в 1989г. мама работала уборщицей.
Говно ваше ЗНО!
Для Ірини:
В у випускному класі тільки двоє дітей можуть дати аналіз історичної події, пов'язати передумови і наслідки, всі інші - БОЛОТО. Але ЗНО здали всі з астрономічними балами!
Батьки дітей-дебілів, не крадіть майбутнє у моїх дітей!

28.02.2013 16:16:01Ірина95.69.220.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Щоб ви знали,діти дуже багатьох моїх знайомих поступили в престижні Київські ВУЗи ,в медицинські Вузи Вінниці і Тернополя без блату і грошей,а тільки за знаннями завдяки ЗНО!!Може,ВИ ЗГАДАЄТЕ ,яка система була в наш час-ВУЗи для бідних і багатих.Не крадіть в моєї дитини майбутнє!!Залиште ЗНО!!!!

15.01.2013 22:20:06194.178.104.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

ЗНО це піар при отриманні високих балів хабаря при вступі
взяли

15.01.2013 11:25:40Алекс93.72.48.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

От ЗНО одна польза: количество дебилов-первокурсников за счёт него зашкаливает. Учиться они не могут и не хотят. Грамотные студенты в итоге могут легко поступить на обменные программы своего вуза с заграничными университетами-партнерами, конкурс даже если высокий, то дебилы-ЗНОшники его не могут пройти, и по факту конкурс получается низким.

15.01.2013 11:30:56Алекс93.72.48.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Торжество быдлячества в украинской системе образования - быдлоголовый министр Вакарчук. В 2008 г. для абитуриентов на специальности "международная экономика", "международные отношения" он отменил ЗНО по иностранному языку, т.е. по профильному предмету(!), но оставил экзамен по мовну.

15.01.2013 16:20:56Алексу188.0.131.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Люди говорять мовою, а їзиковно - це синонім Алекса

13.01.2013 12:37:08Domenico93.75.170.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Про хабарі кричать, в першу чергу, ті, хто сам хоче їх отримувати (або отримує). Навряд чи таким людям зрозумілим є задоволення від певної творчої роботи, а особливо - коли ця робота здійснюється разом із талановитим студентом. Це надзвичайне відчуття, яке можна порівняти, вибачте за пафос, із творчим щастям. Це значно вище за хабар!
Перейшовши в інше місце роботи, я продовжую працювати з магістранткою, не отримуючи за це не копійки (бо я вже там не працюю, а керівника їй не дали). Але натхненна праця здібної студентки була найвищою винагородою. Нам було ЦІКАВО ПРАЦЮВАТИ! Зрозумійте, що творчість тримається і на цьому!
А вдячність... Коли вони через 1, 5, 10 років тебе добре згадують...

13.01.2013 12:28:54Domenico93.75.170.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Я наголошую на визначенні слова СПРАВЖНІЙ. Їх мало, бо з захватом освіти людьми некомпетентними, ми чуємо лише про хабарі. Про знання, а особливо - ЗДІБНОСТІ - взагалі вже всі забули. Колись мені студенти довго розповідали, як вибирали фах залежно від гаманця батьків. Називали абсолютно полярні професії. Я починаю розмову про схильності, бажання, здібності, а вони вже й не розуміють, про що йдеться. Серед них були дуже талановиті люди, а були й такі, яким абсолютно не давалася наука. Вони витрачали час, батьківські гроші, а згодом - вони роблять заручниками численних інших - здібних працівників. Бо, як відомо, хто нічого не знає та не вміє, іде керувати, не розуміючи те, чим керує.

13.01.2013 12:21:48Domenico93.75.170.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Якщо навіть ми ставимо питання у площині "ЗНО або хабар", відповідь буде неоднозначною, бо тепер дають хабарі в інші інстанції.
Якщо повернутися до питання якості освіти, а головне - можливості визначення знань через ЗНО - тут питань безліч.
Ще до введення цього ноухау на 5-му каналі було обговорення, де була висловлена слушна думка: розуміння та використання знань шкільного предмета на різні спеціальності різний. Скажімо вимоги до знань математики в економічний виш, на мех-мат, у педагогічний - принципово різні!
Зрозуміло, що це стосується знань і з інших предметів. СПРАВЖНІЙ фахівець хоче бачити, в першу чергу, людину, здібну до олпанування професії. Для цього потрібна певна форма співбесіди

12.01.2013 22:38:40Алекс93.72.48.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

В Киеве ЗНО сдавали жестко, сам видел. На полонынах так же? Или там учителя решали? Лучший пример - 70% бюджетников-первокурсников нулячие, как негры из Зимбабве. Зато в мовне

12.01.2013 19:07:36люба212.87.184.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

ВНО полная чушь. Повсеместно можно решить вопрос за хорошие деньги. Уровень знаний студентов, сдавших тесты, не выдерживает критики. Многие хвалятся, что ответы угадывали.

11.01.2013 23:34:55леся77.123.30.--
  • 15+
  • 0-
  • Відповісти

ЗНО потрібна річ. Його здають ті хто має знання. але немає грошей на вступ. Важке ЗНО для тих хто привик все робити за гроші. Потрбно вчитися і тоді все буде легко здавати.

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути