середа, 15 жовтня 2008 10:29

Кількість поштового спаму збільшується

Частка спама в поштовому трафіку у вересні підвищилася порівняно з серпнем на 1,9% і становила в середньому 82,2%.

Про це кореспонденту УНІАН повідомили в прес-службі компанії "Лабораторія Касперського" (Росія) - одного з провідних розробників і постачальників антивірусного програмного забезпечення в СНД.

Найнижчий показник було зафіксовано 15 вересня - 71,6%, найбільше спама було зафіксовано 13 вересня - 95%, частка графічного спама залишилася незмінною порівняно з минулими місяцями - 9%.

Шкідливі файли у вересні містилися в 1,09% всіх поштових повідомлень - це на 3% більше, ніж у серпні 2008 року. Посилання на фішингові сайти були в 0,62% всіх електронних листів. Організаціями, що атакуються з боку фішерів, стали платіжна система PayPal, на яку було націлено 36% всіх фішингових атак, та інтернет-аукціон eBay (18%). Російські фішери продовжували атакувати користувачів популярних сервісів Рунета - поштових систем Mail.ru, Rambler і платіжної системи "Яндекс.Деньги".

П`ятірку лідируючих спам-тематик у вересні становили рубрики "Спам для дорослих" (28%), "Медикаменти; товари і послуги для здоров`я" (19%), "Освіта" (12%), "Репліки елітних товарів" (6%), "Відпочинок і подорожі" (6%).

Тематика "Медикаменти; товари і послуги для здоров`я", що очолювала рейтинг з квітня 2007 року, поступилася першим місцем рубриці "Спам для дорослих", що вирвалася вперед зі значним відривом у 9%. У цій рубриці переважна більшість листів є російськомовною рекламою порносайтів. Останнім часом розсилка порноспама проводиться настільки агресивно, що він може становити більше половини всіх листів, що надходять на адреси, які потрапили в спамерські бази.

Спам продовжують використовувати як інструмент "чорного PR". Ініціатори розсилок, нібито бажаючи попередити одержувачів про ненадійність компрометованого об`єкту, намагаються розповсюдити інформацію про людей або організації, що не догодили їм чимось

У вересні спамери не придумали жодних принципово нових технічних прийомів. Щоб "заховати" рекламні тексти при контекстній фільтрації вони використовували html-теги, "невидимий" текст (білі букви на білому фоні), а в розсилках з рекламою сайтів для дорослих "малювали" адреси рекламованих сайтів за допомогою різних символів, написаних через певну кількість пропусків і абзаців.

Щоб прикувати увагу одержувачів до своїх повідомлень і добитися довіри до змісту листу з боку користувачів, спамери активно використовують методи соціальної інженерії, особливо при розповсюдженні шкідливих програм.

У вересні в одній з розсилок користувачам пропонувалося викачати новий антивірус, який нібито розсилався для тестування на 100 випадково вибраних адрес. У листі містилася рекомендація відключити антивірусний захист комп`ютера перед завантаженням "Antivirus Raptor". Насправді при спробі викачати новий засіб для боротьби з вірусами на комп`ютер починала завантажуватися шкідлива програма Trojan-PSW.Win32.LdPinch.

Ще в одному листі, розісланому від імені колишнього студента, що скучив за однокласниками, пропонувалося подивитися вкладений в лист повний список випускників. Проте замість переліку екс-студентів вкладення містило шкідливу програму Trojan-Dropper.MSWord.1Table.gm.

У вересні одним із характерних спамерських прийомів стала розсилка листів-підробок, що імітують легітимні повідомлення з популярних мережевих ресурсів. Велика частина листів-імітацій розсилалася під час фішинг-атак, проте використовували такий прийом не тільки фішери, але і шахраї, які в черговий раз намагалися виманити у користувачів гроші за допомогою платних SMS, відправлених на короткі номери.

В деяких випадках спамери вдавалися до маскування своїх послань під автовідповіді поштових роботів. А листи "для дорослих" часто маскувалися під запрошення з сайтів або особисті повідомлення.

Зараз ви читаєте новину «Кількість поштового спаму збільшується». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути