Окружний суд у Спеціальному адміністративному районі Китаю Сянґан (Гонконг) визнав капітана українського транспортно-буксирного судна "Нафтогаз-67" Юрія Кулемесіна, а також капітана китайського суховантажного судна "Яохай" Лю Бо і двох його місцевих лоцманів винними у створенні загрози життю на морі.
Ідеться про зіткнення цих суден іще 22 березня 2008 року в тумані поблизу узбережжя Гонконгу, внаслідок якого за лічені хвилини "Нафтогаз-67" затонув із 18 членами свого екіпажу. Врятувалися лише 6 українців і 1 громадянин Китаю, що був на борту.
Суд вирішив, що обвинувачувані мали "достатньо часу", щоб розійтися й уникнути зіткнення, але почали щось робити лише за хвилину до нього.
Серед іншого, суд встановив, що український буксир тримався самої середини судноплавного каналу й не звільняв цю позицію попри те, що його капітан бачив, що назустріч іде в 44 рази більший китайський суховантаж.
Усі четверо не визнали своєї вини.
Зокрема, 45-річний український капітан заявив, що не чув попереджувальних гудків китайського судна.
Вирок визнаним винними мають винести в п"ятницю, 15 січня. Суддя Сузана Д"Алмада Ремедіос дала знати, що неминучим буде вирок у вигляді ув"язнення.
Розгляд справи в суді мав початися ще в 2008 році, але його початок багато разів відкладали.
За даними морської поліції Гонконгу, це було перше в історії цього регіону зіткнення суден зі смертельними наслідками і одночасно найбільше зіткнення за своїми масштабами.
За матеріалом Радіо Свобода
Коментарі