25 травня о 10:45 вперше з Києва до Львова вирушив новий корейський швидкісний електропотяг Hyundai Rotem.
Вперше випробувати потяг зголосився віце-прем'єр міністр України – міністр інфраструктури Борис Колесніков та генеральний директор "Укрзалізниці" Володимир Козак. Також до культурної столиці України проїхалися студенти-залізничники та журналісти.
Загалом в Україні з 27 травня будуть курсувати 6 "корейців". Восени їхня кількість збільшиться до 10.
Зовні потяг сірого кольору із символікою Євро-2012 під вікнами. Кабіна машиніста має плавні кути, як сучасні закордонні потяги.
При вході пасажирів зустрічають стюарди у жилетках. Замість звично тісного і вузького тамбура люди заходять у простору веранду вагона, де з легкістю може вміститися десяток людей.
Дверцята у салон відчиняються легким дотиком пальця до сенсорної кнопки. Допоки йдуть люди, двері утримуються відкритими. Після того, як пройдуть усі пасажири вони зачиняються автоматично.
При вході у салон збоку розташована шафка для великих валіз. Крісла темно-синього кольору із блакитними цятками.
У 2-му класі з одного боку розташовані 3 крісла в рядок, з іншого 2. У 1-му класі по два крісла з кожної сторони. По усій довжині вагону над кріслами є поличка для менших особистих речей та рюкзаків. Через кожен ряд крісел у 2-му класі розташовано по дві розетки. Кожен пасажир має перед собою висувні підставочку для стаканчиків, підніжку, поличку для газет і міцний столик. На стінці між вікнами є вішалки для верхнього одягу. На кожному вікні - шторка, яку людина може регулювати за власним бажанням.
О 10:45 потяг рушив настільки плавно, що багато людей не помітили цей момент. За кілька секунд машина розігналася до 60 кілометрів.
У стелі є по 4 телевізори, повернуті на кожні вхідні двері. На екрані постійно показують швидкість, з якою рухається транспорт, температуру в салоні, теперішній час і час прибуття на станцію.
Зараз вартість квитка у вагон другого класу цього потяга зі Львова до Києва коштує 307 гривень.
"Президент розуміє, що це велика ціна для українців і тому в понеділок на розгляд Верховної Ради надійде законопроект про відміну ПДВ на квитки у цей потяг. Таким чином ми плануємо зменшити вартість квитка на 16% відсотків, - розповів Борис Колесніков. – Це вийде приблизно 190 гривень у 2-ий клас. А для студентів діє ще й 50% знижка. Тобто 95 гривень. Враховуючи велику економію часу і комфорт потяга, переконаний, що воно того варте".
У кожному вагоні є 2 біотуалети. У стіні - паперові гігієнічні підкладки на унітаз. Кнопка для спуску води майстерно захована таким чином, що знайти її чоловікові значно складніше, ніж жінці.
В умивальнику є маленький краник для рідкого мила. Великий кран вмикається натиском кнопки, подібно до радянських потягів.
Посередині потяга є невеличкий кафетерій. Найдешевший бутерброд із сиром коштує 15 гривень, літр апельсинового соку "Джафа" 20 гривень, а стакан чаю - 6.
До Львова потяг заїхав за 4 години 45 хвилин. На деяких відрізках шляху "кореєць" розганявся до 165 кілометрів.
"Потяг дуже класний. Його мало трясе і за всю дорогу не почув жодного звичного для нас стуку, - розповідає із захопленням Денис Петрів, студент-залізничник. – Крісла круті. Хоча дуже сильно не нахиляються, але спати зручно. Тільки ціна для мене велика, тому їздити не буду".
Коментарі
61