вівторок, 23 березня 2010 11:43

Динозаври захопили владу на Землі завдяки вулканам

Палеонтологи отримали підтвердження того факту, що зайняти домінуюче положення динозаврам 200 мільйонів років тому допомогла вулканічна активність. Стаття вчених з"явилася в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Під час дослідження вчені проаналізували часточки стародавнього пилку в шарах грунту, які відклалися на дні давніх озер і були покриті застиглою лавою. Зразки для роботи збиралися в США і Великобританії.

У своєму попередньому дослідженні вчені встановили, що розкол суперконтиненту Пангеї, який відбувався приблизно під час становлення стародавніх ящерів, спричинив тривалу вулканічну активність. У деяких регіонах виверження відбувалися впродовж 610 тисяч років. Нові дані дозволили співвіднести отриману інформацію з графіком вимирання головних конкурентів динозаврів - круротарзанів.

У результаті вченим вдалося встановити, що причиною вимирання останніх стали кліматичні зміни, викликані виверженнями. Палеонтологи припускають, що динозаври виявилися більш пристосованими до зростання температур, ніж їхні суперники.

Lenta.ru