Щоб дістатися до метро з передмістя, доведеться заплатити в два рази більше.
Столична влада вирішила внести корективи до маршрутних листів приміського транспорту. Відповідне розпорядження, підписане мером Леонідом Черновецьким, вже з"явилося на офіційному сайті КМДА. У ньому значиться, що з 6 березня всі приміські маршрути слідуватимуть до певної кінцевої зупинки (зараз маршрутки довозять пасажирів до двох-трьох станцій метро).
Згідно з документом маршрутки і автобуси, які приїжджають у столицю з інших міст чи сіл, зможуть підвезти пасажирів лише до автостанції на в"їзді до міста.
Пропозиції приймаються до 6 березня
Розпорядження КМДА стосується навіть передмістя Києва, бо маршрутки з села Троєщина зможуть доїхати лише до автостанції "Дарниця", це ж стосується і Бориспільського шосе або Броварського проспекту.
Тож тепер жителям передмістя доведеться пересідати на міський транспорт. Так, наприклад, маршрутки з Вишневого зможуть довезти своїх пасажирів лише до автостанції "Дачна" або "Південна". Тоді як раніше вони доїжджали до прощі Перемоги і метро "Контрактова площа".
Це ж стосується і жителів, які їздили до Києва по Бориспільському шосе. Тепер вони зможуть доїхати на приміській маршрутці лише до автостанції "Видубичі" чи "Дарниця", тоді як раніше могли приїхати на метро.
Як зазначається у розпорядженні, таке нововведення для приміського і міжміського транспорту дозволить покращити дорожньо- транспортну ситуацію в Києві.
Згідно зі статистичними даними щоденно у межі столиці в"їжджають 25-30 тисяч - вантажних автомобілів, 15 тисяч - автобусів та 200 тисяч - легкових автомобілів.
Для приміський перевізників буде введено новий збір
Це призводить до створення ускладнень дорожнього руху у місті Києві, скупчення автомобілів та виникнення заторів на дорогах міста, збільшення дорожньо-транспортних пригод, а також руйнуванню доріг та погіршення екологічного стану столиці.
Серед основних цілей розпорядження - посилення контролю за перевізниками; отримання додаткових фінансових ресурсів на відновлення та розвиток міської транспортної інфраструктури, екологічної безпеки та безпеки дорожнього руху; зменшення навантаження на транспортну інфраструктуру міста. А також покращення умов перебування пасажирів у салонах транспортних засобів, зменшення ризик їх небезпеки при проїзді на міських автобусних маршрутах; розробити та впровадити пріоритетні напрямки розвитку громадського транспорту.
Крім того, для приміський перевізників буде введено новий збір. Для того, щоб отримати дозвіл на проїзд по Києву перевізник муситиме підписати угоду "Про відшкодування витрат" по виконанню робіт, утриманню і ремонту дорожніх об"єктів.
Угодою передбачено ремонт зупинок, дорожніх знаків, паркувальних майданчиків, дорожньої розмітки, утримання єдиної міської системи автоматизованого диспетчерського управління транспортних засобами, які працюють на автобусних маршрутах загального користування міста Києва, встановлення систем GPS та інше.
"Розпорядженняє є лазівкою для корупції"
Зауваження та пропозиції до розпорядження приймаються до 6 березня.
У главку транспорту говорять, що таким чином хочуть розвантажити вулиці від маршруток і вирішити проблему з пробками і екологією. А щоб на автостанціях не виникало заторів, обіцяють побудувати для цього майданчики для стоянки маршруток на кінцевих зупинках. З решти питань конкретики замало. "Механізм приведення цього розпорядження в дію розглядається, тому поки рано говорити про те, як це все виглядатиме на практиці", - розповів замначальника главку транспорту Іван Шпильовий.
"Нам вже дзвонили з ГУ транспорту, просили занести документи - вказати наш маршрут по Києву, розклад. Говорять, що декому таки дозволять по Києву їхати, але які критерії, поки незрозуміло. Думаю, без хабарів не обійдеться", - розповідає власник декількох маршрутів з Ірпеня Олег Кинзерський. Його колега з Вишневого Микола Швач говорить, що незручності будуть як для пасажирів, так і для перевізників. "Зараз і так через безробіття людей почало менше їздити, а якщо ми ще і не до метро і не по місту ходитимемо, то боюся, що люди почнуть на електричках їздити або навіть таксі брати до метро на 3-4 людини", - розповідає Швач. За його словами, перевізники, яким все-таки дозволять в"їзд до міста, можуть підняти ціни на проїзд, користуючись своїм положенням. Ті ж, кому доведеться врізувати маршрут, ціни знижувати не збираються, мовляв, це ж не вони придумали.
Директор київської компанії-перевізника ТОВ "Кийтранс-2005" Юрій Ковальович вітає можливе ухвалення даного документа. "Тепер менше буде заторів на дорогах. Нам таке вирішення міської влади принесе додаткові кошти", - сказав Ковальович.
У свою чергу, виконавчий директор Української асоціації автоперевізників Валерій Липецький вважає, що положення, яке зобов"язує перевізника укладати додаткову угоду для в"їзду до міста, є лазівкою для корупції. "Більше 13 тис. машин, автобусів, мікроавтобусів щодня в"їжджають до Києва і спрямовуються до центру. Якщо хоч половина перевізників звернеться в мерію за відповідним документом, можна уявити, скільки заробить на цьому КМДА і що залишиться від позитивних наслідків обговорюваного акту", - заявив Липецький.
Дізнавшись про нововведення, жителі передмістя прийшли в жах, адже тепер доведеться платити за дорогу на роботу до Києва і назад в два рази дорожче. "Навіщо завертати маршрути з Вишневого від метро "Академмістечко" на "Дачну"? Раніше платив 4 гривні за маршрутку і 1,7 грн. за метро - і так в день йшло більше 11 гривень на проїзд! А зараз виходить: з маршрутки на тролейбус до метро, а потім в підземку - на три гривні в день дорожче!" - нарікає Ярослава Гуржій, яка і вчиться, і працює в столиці, а живе у Вишневому. "Не треба нами, іногородніми, наповнювати київську казну!"- обурюється житель села Троєщина Владислав Михальченко, який працює на Куренівці.
"Боюся, що люди почнуть на електричках їздити"
Окрім незручностей з під"їздом до міста, є і інші "транспортні нововведення". З початку наступного тижня в столиці почнуть штрафувати за парковку на території зелених насаджень. Якщо вашу машину "зловлять" на газоні або на траві в парку - заблокують колеса, а щоб зняти блок, доведеться викласти від 300 до 400 гривень.
"Точна сума штрафу ще не встановлена, ми погоджуємо її з управлінням цінової політики. Але відомо, що буде два види штрафів: якщо ваша машина сильно пошкодила газон - штраф близько 400 гривень, якщо частково - близько 300 гривень. Розмір нанесеного збитку оцінюватиме "Київзеленбуд" з розрахунку, що відновлення 1 квадратного метра трави коштує 40 гривень", - розповіла глава КП "Киевпарктранссервіса" Олена Поліщук. Чиновники запевняють, що всі штрафи підуть на відновлення зелених насаджень в парках і на газонах. "Я розумію людей, яким шкода газони. Але найближча стоянка від мого будинку знаходиться на відстані 20 хвилин ходьби, але і там може не бути місця. Доводиться "втискуватися" десь у дворі або поблизу", - скаржиться житель Позняків Віктор Тимчишен.
7 лютого прокуратура міста Києва визнала рішення міської влади про стягнення оплати за в"їзд у столицю таким, що порушує Конституцію.
Як зазначається в рішенні, "чинним законодавством України не передбачено такий вид місцевого збору. Крім того, відповідно до чинного законодавства, податки і збори (обов`язкові платежі), стягування яких не передбачене законом, сплаті не підлягають".
Влітку минулого року заступник мера Денис Басс заявляв, що найближчим часом центр столиці вивільнять від маршруток. За його словами, міська влада звернулася до приміських перевізників та надіслала листи Головавтотрансінспекції з проханням переузгодити місця розташування кінцевих зупинок, прибравши їх зі столичних площ.
Мерія також мала звернутися до Головавтотрансінспекції Міністерства транспорту та зв"язку з проханням сприяти у вирішенні проблеми хаотичних зупинок маршруток поблизу станції метро "Либідська". Басс тоді відзначав, що ці перевізники мали б підвозити пасажирів лише до "Південного" автовокзалу.
Крім того, Київрада внесла зміни до умов перевезення приватними маршрутними таксі. Згідно з документом, приватні перевізники мають укладати угоди з комунальними підприємствами на утримання дорожніх об"єктів, зокрема зупинок транспортних засобів та дорожніх знаків.
За матеріалами Сегодня, Українська правда, Комерсант-Україна
Коментарі
2