четвер, 07 червня 2012 13:37

"Це комерційний проект УЄФА, а не свято для країни"

"Це комерційний проект УЄФА, а не свято для країни"
Фото: zdoroviymir.com

8 червня у Польщі стартує фінальний турнір чемпіонату Європи з футболу "Євро-2012". В Україні перший матч відбудеться 11 червня. Віце-прем'єр-міністр Борис Колесніков, який відповідав в уряді за підготовку до Євро, заявив, що Україна готова до проведення турніру.

- Якщо говорити про необхідну інфраструктуру чи виконання вимог УЄФА, то Україна дійсно готова, - зазначає заступник голови правління Комітету громадського контролю "ЧЄ-12" Тетяна Тимошенко, 34 роки. - Але інше питання: яким коштом це зроблено і що залишиться Україні? Із самого початку наш комітет пропонував іншу модель підготовки до Євро-2012. Це мала б бути комплексна програма інвестиційного розвитку країни, у якій цей турнір був би промоційною складовою — задля привернення уваги до України. Ми пропонували створити сприятливий інвестиційний мікроклімат для залучення прямих іноземних приватних інвестицій. Для цього необхідно було розробити єдину стратегію розвитку економіки країни, у якій би певні галузі займали пріоритетну позицію, зокрема, туризм, транспорт, сфера послуг, у тому числі ІТ-технології.

Але маємо інше: Євро ніяк не вплине на розвиток економіки. Швидше навпаки спостерігатимемо від'ємний ефект, бо збудовані інфраструктурні об'єкти треба буде утримувати.

Чи готові правоохоронці? Чи достатньо вони навчені, щоб спілкуватися з іноземцями, враховувати особливості поведінки уболівальників різних країн?

- Мало хто з них володіє англійською мовою в такій мірі, щоб надати інформацію іноземцям про продаж квитків на матчі, місця розваг, харчування, житла тощо. Ми зверталися до організаторів Євро в Україні і пропонували залучити волонтерів. Так роблять в усіх країнах, де відбуваються міжнародні змагання чи форуми. Можна було знайти добровольців, які б надавали інформаційну допомогу безплатно. Єдина умова — організувати їх, скоординувати діяльність і надати значки з написами: "Я спілкуюся такою-то мовою". Пропонували деяким комерційним структурам поєднати свою рекламу з волонтерським рухом. Однак ця тема нікого не зацікавила, бо в ній не задіяні гроші, тому нема чого ділити.

Чи можливі під час Євро сплески правопорушень, насилля, расистських проявів, поширення наркотиків та інших негативних явищ?

- Події такого масштабу завжди цим супроводжуються. Скупчення великої кількості людей є приводом для радикальних угруповань, щоб привернути до себе увагу. Інформація про підготовку спецпідрозділів, які мають боротися з цими явищами, була найбільш закритою. Існує світова практика підготовки служб безпеки до таких подій. Наші правоохоронці їздили у країни, які вже проводили Євро, вивчати досвід. В Україну також приїздили іноземні інспектори, проводили навчання. Сподіваємося, що наші правоохоронні органи відпрацюють якомога краще.

Чим Україна може сподобатися європейцям?

- У нас багато аутентичних і етнічних речей, рис і явищ, які ми могли б запропонувати іноземцям. У Європі зараз модний етновідпочинок і зелений туризм. Цим ми можемо пропагувати свою країну і просунути туристичний бізнес. Громадські організації зверталися з проханням до влади організувати комплексну промоційну акцію, взяти участь у великих туристичних виставках, щоб підняти цю тему. Але коштів на це не знайшлося.

Як пересічним українцям поводитися з іноземцями?

- Українська гостинність відома у всьому світі. Не думаю, що будуть якісь особливі бар'єри у спілкуванні. Молодь уже давно спілкується у соціальних мережах англійською, польською та іншими мовами з ровесниками з інших країн. Українцям старшого віку я б порадила бути чемними і толерантними, з розумінням ставитися до іноземців з нетрадиційною в нашому уявленні поведінкою, до несподіваної реакції на те, що вони побачать в Україні. Треба показати насамперед свій позитив і вихованість.

Звичайно, знайдуться серед нас торговці чи власники готелів, які використовуватимуть Євро для збагачення. Але хай ці люди думають, що, наживаючись, вони опускають не тільки репутацію країни, а й власну.

Чи достатньо уваги приділили організатори просуванню іміджу України?

- На жаль, у підготовці до Євро було мало приділено уваги до розвитку національної ідеї та патріотизму. Влада не гуртувала громаду до цієї історичної події. Усе звелося до гарячкуватого освоєння бюджетних коштів. Я як киянка не відчуваю того настрою, який уже мав би бути в столиці перед святом спорту, краси, здорового способу життя. Це просто комерційний проект УЄФА, а не свято для країни.

Просування іміджу країни — робота копітка і вимагає професійних кроків у світовому інформаційному просторі. Її стратегію треба було вибудувати з самого початку. Організатори схаменулися в останню мить, почали розробляти символи Євро. Якби використали творчий потенціал молоді для брендування країни, то символіка і слогани були б талановитішими і душевнішими.

Зараз ви читаєте новину «"Це комерційний проект УЄФА, а не свято для країни" ». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

5

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути