Організація Business & Media Institute, що досліджує медіа, оприлюднила рейтинг міфів про економіку США, створених і роздмуханих пресою і телебаченням. Виявляється, насправді економіка США зростає, "зелені" даремно здіймають галас, а кредитна система працює як і раніше.
10. В усьому винна погода!
Авіакомпанії зазвичай звинувачують несприятливі погодні умови в усіх запізненнях і перенесенні рейсів. Що б не сталось – винна погода. ЗМІ досить недовірливо ставляться до таких виправдань, звинувачуючи авіаперевізників у навмисному відкладенні рейсів та отриманні від цього прибутку.
Проте основна причина перенесення рейсів – це неспроможність керівництва аеропортів створити систему роботи, яка задовольнила б потреби усіх авіакомпаній.
9. Нема Різдва, нема Великодня – нема економіки
Люди витрачають шалені гроші на свята, особливо на Різдво і Великдень, і якби вони цього не робили, економіка США значно послабшала б.
Насправді думка про те, що люди витрачають на свята забагато, виникла не в учених, а в журналістів і політиків. Реальний рівень продажів у ці періоди зростає лише на 7,2%, тож про серйозний, а тим більше визначальний вплив не йдеться.
8. Тривога на фондовому ринку
Немає значення, зростає чи падає фондовий ринок, журналісти ставляться до нього скептично. Репортери стверджують, що black monday може повторитися знову, тож не варто інвесторам долучатись до гри на фондовому ринку.
Насправді, попри всі прогнози та застереження журналістів, інвестори продовжують вкладати гроші у фондовий ринок і отримувати прибутки.
7. Глобального потепління можна уникнути простими методами
Журналісти активно борються проти глобального потепління, вбачаючи у викидах вуглецю корінь мало не всіх бід і природних катаклізмів. Але оскільки неможливо боротися з потеплінням, не перебудувавши значної кількості виробничих процесів, справжня ціна боротьби з глобальним потеплінням – приблизно $500 на рік з кожного мешканця США. Чи кажуть журналісти про це, пропагуючи боротьбу з вуглецем?
Немає ефективного способу повністю скоротити викиди парникових газів без негативного впливу на економіку.
6. Краще б ви цього не їли!
Фаст-фуди, паковане м"ясо, енергетичні напої, газована вода, цукерки, батончики, чіпси – це далеко не повний перелік продуктів-ворогів американського народу. Журналісти наввипередки критикують мережі швидкого харчування і компанії, що виробляють такі продукти. Репортери кричать про шкідливість цієї їжі, скаржаться на епідемію ожиріння в країні, наводять дані й твердження експертів.
Проте виробники "шкідливих" продуктів не винні в тому, що попит на їхню продукцію високий. Адже ніхто не заважає американцям купувати, скажімо, овочі замість чіпсів. Люди самі роблять вибір, і фірми-виробники тут ні до чого.
5. Нерухомість нікому не потрібна
Квартирний бум довго був вдячною темою для журналістів. Чого тільки про нього не писали: американців позбавлять домівок, ринок у стані стагнації, ринок упав...
Насправді ціна на житло в США за 7 років значно зросла. Порівняно з 2000 роком ціни підвищились на 80,45%.
4. "Зелена" фірма – добро для держави
Журналістам подобається, коли фірми ведуть "здоровий спосіб життя". Тоді про компанію преса дає схвальні відгуки, а люди виявляють до фірми лояльність.
Але зазвичай журналісти не звертають уваги на великі витрати на сприятливі для довкілля кроки. А платить завжди, як відомо, кінцевий споживач, тобто звичайний громадянин. Скажімо, компанія FedEx оголосила про свій план щодо використання 3 тис. малотоксичних вантажівок з гібридними двигунами. Ціна нових машин буде на 75% вища від вартості звичайних.
3. Кредитори відповідають за всіх
Якщо ти потопаєш у боргах, це не твоя вина; звинувачувати треба того, хто тобі дав у борг – такий міф поширюють журналісти. Репортери закидають кредиторам заманювання клієнтів, пропонування "поганих" кредитів, що штовхають сім"ї чесних громадян до фінансової прірви.
Насправді ніхто не змушує нікого брати в кредит, клієнта ознайомлюють зі всіма умовами й зобов"язаннями.
2. Безкоштовна медицина – це було б чудово!
47 млн американців не мають медичного страхування, отже, лікувати їх не будуть. Журналісти наполягають: держава має взяти це на себе.
Проте є два факти, які ставлять під сумнів такий підхід: по-перше, дослідження свідчать, що незастрахованих усього 8,2 млн, а по-друге, багато людей можуть собі дозволити самостійно платити за своє лікування, але не хочуть регулярно витрачатись на страховий поліс.
1. Економіка США падає
Журналісти стверджують, що економіка США стоїть на порозі регресії. Беручи до уваги проблеми з іпотечними кредитами, ціни на житло та постійні коливання цін на газ і нафту, журналісти були впевнені, що економіка не виживе, тим більше не процвітатиме. Декілька років тому репортери теж говорили про ціни на нафту, урагани, глобальне потепління і тероризм, що мало стати поштовхом до спаду економіки США.
Попри такі прогнози економіка залишалась на нормальному рівні, безробіття становило лише 4,7%.
Насправді економіка США далека від занепаду. Зростання ВВП там на рівні 4,9%.
Довідка: Business & Media Institute (ВМI) – неприбуткова організація, економічний підрозділ Media Research Center (MRC), створений 1992 року. Організація працює над виправленням і спростуванням некоректних, неправдивих і неточних повідомлень у ЗМІ щодо економічних тем. ВМI перевіряє правильність висвітлення економічної тематики та збалансованість подачі інформації про ринок і його гравців. Перша рейтингова система.
Коментарі