Російська Федерація блокує Азовське море для суден, які йдуть в українські порти.
З літа 2018 року прикордонники РФ на декілька днів затримують торгові судна, пише ВlackSeaNews.
Найзухваліші затримання суден росіянами здійснювалися у період з травня по серпень 2018 року.



Ситуація змінилася вересні 2018 року, коли до порту Бердянськ надійшли МБАК "Лубни" та "Кременчук". Катери відразу почали операції з супроводу торгових суден до українських портів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Росія заявила про намір захоплювати всіх у Керченській протоці
Один з конфліктів відбувся коли українські катери завадили росіянам зупинити Болгарське судно, яке вийшло з Маріуполя.
Подібний випадок трапився за місяць до нападу росіян на МБАК "Бердянськ", Нікополь" та буксир "Яни Капу". Тоді українські прикордонники не дали російській Береговій охороні зупинити два ліванські суховантажники.
З цього часу зупинки кораблів безпосередньо у морі припинилися.
Зменьшилася також і тривалість штучних затримок. В грудні вона склала 65,1 години на судно у порівнянні з 124, 2 години на судно у листопаді. Але ситуація все ще відрізняється від доблокадної, коли затримка була декілька годин, а не днів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому Росія ніяк не добудує Керченській міст
Причиною пропуску був брифінг, який проводили перший заступник керівника департаменту Берегової охорони Прикордонної служби ФСБ віце-адмірал Олексій Вольський і начальник слідчого управління ФСБ Михайло Шишов.
На ньому Вольський заявив, що у період з 1 квітня по 1 грудня через Керченську протоку пройшли 18783 судна. З його слів прикордонники РФ оглянули 2052 корабля й більшість з них йшла до портів Росії на Азові.
"Очевидно, що в російські порти кораблів заходило більше. Ні про яку блокаду мови не може йти", - сказав він.
Ці слова були сказані після захоплення українських військових катерів 25 листопада. Тоді США та країни ЄС активно обговорювали введення нового пакету санкцій. Вони були б направлені проти російських портів, судновласників та суден.
Повторили це 13-14 грудня коли через протоку мали пройти кораблі що йшли в порти ЄС та належали європейським компаніям.
"Це підтверджує наш давній висновок - санкції починають працювати ще до їх введення, на етапі обговорення", - коментує ситуацію керівник моніторингового проекту БФ "Майдан закордонних справ" Андрій Клименко.
25-річний старший матрос Дмитро Мельник був серед тих, хто не зрадив присязі під час військової анексії Криму Росією. Він, та половина його команди відтягували час, блокували російське захоплення єдиного в Україні середнього десантного корабля "Юрія Олефіренко". З ним Дмитро не розлучається протягом 6 років.
Про те, як "старший брат" захоплював Крим та про офіцерську честь він розповів благодійному фонду Повернись живим.
Коментарі