Минулої неділі до Києва з усієї України з"їхалися шанувальники електротранспорту. Найнявши тролейбус, вони провели свою конференцію на ходу — об"їхавши весь Київ.
Прибулі на конференцію 27 осіб зустрічались біля метро Лісова. Потім пересіли в орендований у 3-го депо тролейбус, що вже чекав на кінцевій. Організатор конференції, 19-річний киянин Євген Гура, був за кондуктора. Він роздавав символічні, власноруч надруковані вдома, квитки. На вигляд — як справжні талони, тільки ціна вказана дивна: 20 грн. Купуючи такі талони, учасники конференції повертають гроші, заплачені за оренду тролейбуса.
Зустріч фанів електротранспорту почалася з радісної для всіх новини.
— Чули? Омельченко вчора відкривав метро Вирлиця, так йому з натовпу закричали: "Ви нащо 29-й трамвай знімаєте?". А він сам собі під ніс каже: "Та ніхто його не знімає. Як ходив трамвай, так і ходитиме". Я це сам чув! — хвалився компанії киянин В"ячеслав Рассипаєв, 35 років.
Фани електротранспорту дуже новині зраділи. Ще в лютому вони роздавали на 29-му маршруті листівки із закликом залишити у спокої трамвай.
Для конференції орендували тролейбус "Шкода" моделі 14Tr M. Таких машин в Україні лише чотири. Іногородні фани аж пищать від втіхи. Тим часом їдемо через Троєщину, Оболонь, Виноградар, Нивки, Борщагівку, Солом"янку, Деміївку і центр Києва.
Ще позаминулого року подібні конференції влаштовували в трамваях. Так було романтичніше, дешевше. Година оренди трамвая обходилася в 60 грн, що наполовину дешевше за тролейбус. Але трамвайну мережу в столиці за останні роки суттєво "підрізали". Через Дніпро трамваєм уже не переїдеш.
Подібні конференції влаштовували в трамваях
Салон тролейбуса прикрасили кульками. На тому вся бутафорія конференції закінчується, решта все — по-серйозному. Представники Харкова, Рівного, Донецька хваляться і показують фото. На них — відновлені і повністю відремонтовані трамваї і тролейбуси в цих містах. Київським фанам хвалитися нічим. Наш тролейбус їхав у цей час Оболонню, по маршала Тимошенка. Переїхали через колії, і фани звернули увагу на обдерті боки двох вагонів 16-го трамваю. Помовчали...
Про електротранспорт ці люди знають практично все. Наприклад, киянин Денис Волотовський, 15 років, кожен міський тролейбус пам"ятає "в обличчя". Знає їхні бортові номери, завдяки цьому, каже, добре натренував пам"ять.
— А ви в курсі, чому Київ не купує авіантівських тролейбусів? — допитувався харків"янин Вадим Пудовкін, 26 років, і сам одразу ж пояснив. — Водії їх хвалять, але Омельченко купував дніпропетровські, а вони ж — купа заліза! Ваш мер хотів догодити Кучмі, який керував "Південмашем". Водії ж кажуть, що їм найкраще їздити на старих "чехах".
З усієї різношерстої компанії тільки донеччанка Маша Кайряк, 16 років, пов"язує свою майбутню роботу з електротранспортом. Вона вступатиме 2007 року на факультет громадського транспорту в Харківській академії ЖКГ. Дівчина добиралася до школи двома тролейбусами, тоді ж ними й зацікавилася.
Тролейбусники Харкова, Одеси, Донецька і Рівного давно звикли до фанатів електротранспорту в своїх містах. Дозволяють їм заходити в депо, фотографувати техніку. У киян, здається, таких теплих стосунків із міськими транспортниками поки що нема.
П"ять годин минули швидко. На неформальні конференції збираються переважно люди, які добре знають одне одного — майже друзі. За розмовами дорога стає ніби коротшою. Коли ж глянули на спідометр, побачили, що конференція "накрутила" по Києву 90 км.
Коментарі