Ексклюзиви
Четвер, 13 травня 2021 17:11

Вартість проїзду в Києві можуть підняти. Але не до 21 грн

Вартість проїзду в Києві можуть підняти. Але не до 21 грн
У Києві хочуть збільшити вартість проїзду в комунальному громадському транспорті . Фото: facebook.com/kyivmetro

У Києві збільшити вартість проїзду в комунальному громадському транспорті можуть уже в червні. Раніше таке прохання до міської влади подали Київський метрополітен і Київпастранс. Хочуть брати понад 20 грн з пасажира.

Після столиці тарифи на проїзд піднімуть і в інших містах. Зазвичай перевізники спеціально чекають, поки першим це зроблять в Києві, розповів Gazeta.ua експерт із транспортного моделювання Дмитро Безпалов.

Понад 20 грн - це об'єктивна вартість?

Собівартість перевезень збільшилася в порівнянні з минулим роком. Адже десь на третину подорожчали матеріали для обслуговування рухомого складу, енергоносії, через карантин зменшився пасажиропотік. Додаємо до цього підняття мінімальної заробітної плати працівникам. Є два варіанти, що з цим робити. Перший - збільшити тариф. Другий - просити дотацію в міста. Так і зробили. Ціна в понад 20 гривень дійсно може бути об'єктивною. Але, думаю, її дещо завищили, щоб потім піти на компроміс і зійтися на нижчій. Наприклад, у 15 гривень.

Який із пропонованих варіантів вигідніший для киян?

Обидва не на користь, бо вони формуються з грошей містян. Різниця лише в тому, що, якщо збільшать тариф, то платитимуть лише пасажири. Якщо візьмуть дотацію, то гроші вираховуватимуть із податків усіх киян, навіть тих, хто не користується громадським транспортом. Справедливіше підняти вартість проїзду.

Киянам вигідніше купити електросамокат, ніж щодня платити мінімум 42 грн за метро

Є ризик, що після збільшення тарифу пасажиропотік ще зменшиться?

Так. Пасажирів стане менше, але не критично. Можливо, що киянам вигідніше буде купити якийсь електросамокат чи велосипед, ніж платити щоразу мінімум 42 гривні на день. Але Київ великий, а метрополітен та й тролейбуси охоплюють великі відстані. Не думаю, що хтось захоче зі спального району на лівому березі їхати на скутері до глибокого ділового центру на правому, особливо взимку. Вигіднішої альтернативи метрополітену точно немає.

Тепер автотранспортні підприємства зможуть зайнятися покращенням умов перевезень, оновленням рухомого складу?

Це не перше подорожчання, вони систематичні. Жодне з раніших і теперішнє, і майбутні теж не покращать умови перевезення. Наприклад, збільшення тарифу до восьми гривень обґрунтовували необхідністю підвищити заробітні плати працівникам. Але нікому виплати суттєво не збільшили, не покращили умови праці. Навпаки, будуть оптимізуватися: збільшать інтервал між поїздами, зменшать видатки на прибирання, не приділятимуть належної уваги комфорту пасажирів. Робитимуть усе, щоб зекономити.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Київське метро тепер з інтернетом: де працює 4G

Чому метро вимагає так підвищити проїзд? Хіба він теж збитковий?

У метрополітені впав пасажиропотік. До пандемії щодня возили десь півтора мільйона людей, до квітневого локдауну пасажирів було менше мільйона, а під час нього - кількасот тисяч. Відповідно, попливли всі показники рентабельності, ефективності. Тобто не отримують заплановану суму виторгу, відповідно збільшується собівартість перевезення одного пасажира.

Влада Києва підтримає таке підвищення?

Міська влада й комунальний громадський транспорт фактично є однією організацією. Особливих перешкод для підвищення тарифів не буде. Ми йдемо стандартною схемою. Минуле подорожчання розпочиналося так само. Зараз головне - подати новину суспільству, далі будуть формальні процедури, щоб обґрунтувати такі рішення. Збільшуватимуть тариф у червні-липні. У цей час багато українців будуть на відпочинку й не сприйматимуть подорожчання гостро.

Київський метрополітен і Київпастранс звернулися до столичної влади з проханням підтримати їх у час пандемії - виділити кошти з бюджету чи переглянути тарифи на проїзд. У метрополітені кажуть, що пасажиропотік значно упав. Працівники недоторимують зарплату. За розрахунками, обґрунтована ціна поїздки - 21 грн.

У Київпастрансі заявили, що їх перевезення впали на 39,9%. Водночас тарифи на електроенергію підвищилися в 1,2 раза, а мінімальна зарплата - в 1,75 раза. За їхніми розрахунками, економічно обґрунтовані тарифи на 2021 рік - 25,18 грн на проїзд наземними видами транспорту та 78,9 грн - на проїзд міською електричкою.

Зараз ви читаєте новину «Вартість проїзду в Києві можуть підняти. Але не до 21 грн». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 6819
Голосування Якими правами слід наділити жителів Києва без прописки?
  • Безкоштовною медичною допомогою, можливістю безкоштовного навчання дітей у школах та виховання в дитсадках
  • Голосуванням за муніципальну владу
  • Участю в голосуванні щодо перейменувань вулиць і зелених зон, зведення будівель та споруд
  • Громадяни мають вирішувати долю того населеного пункту, де вони прописані
  • Залишити без змін
  • Свій варіант напишіть у коментарях
Переглянути