неділя, 15 липня 2007 18:50

У тунелі київського метрополітену тріснула стіна

Автор: фото: Євген КОЛЕСНИК
  На розі проспекту Бажана і вулиці Гмирі біля станції метро Осокорки будують паркінг. Сирецько-Печерська лінія метрополітену пролягає неглибоко. Фахівці кажуть, зводити над нею можна хіба що кіоски
На розі проспекту Бажана і вулиці Гмирі біля станції метро Осокорки будують паркінг. Сирецько-Печерська лінія метрополітену пролягає неглибоко. Фахівці кажуть, зводити над нею можна хіба що кіоски

Година між 18.00 та 19.00 у київському метро — найгарячіша. Сотні тисяч людей повертаються у спальні райони із центру міста. Саме в цей час 13 липня між станціями Осокорки та Позняки на Лівому березі машиніст потягу побачив тріщину на стіні тунелю. Рух поїздів припинили на всі вихідні.

— Ось, маємо запис: п"ятниця, 13 липня. О 18.20 помічник дорожнього майстра наказав припинити рух поїздів у зв"язку з поломкою шляхової стіни, — читає із облікового журналу чергова станції Позняки. — Що там сталося, мало знаю. Але проблеми у нас давно. Якась фірма будує над нами паркінг, розрила тунель. Закачували бетон, і стіна не витримала. Начальство знало, що там проблеми. Відколи почали будувати паркінг, представник служби тунельних споруд щодня сідав до машиніста в кабіну і їхав перевіряти стан справ.

Насправді невідомо, коли відновлять рух

Паркінг на розі проспекту Бажана і вулиці Гмирі будує завод залізобетонних конструкцій ім. "Ковальської", повідомили "ГПУ" працівники "Київметробуду". Однак на паркані навколо будівництва даних про забудовника немає. Будівельники запевняють, що не знають назви компанії, на яку працюють.

У неділю навколо паркану ходять кияни, заглядають у щілини. Двоє жінок хочуть пройти через отвір, їх зупиняє охоронець.

— Ми живемо тут поряд, — показує на крайній будинок проспекту Бажана Світлана Коркошко, 47 років. — Мій син якраз там був у п"ятницю. Доїхав до станції метро Осокорки, а далі йшов пішки. Люди ходили на платформі, як бджоли у вулику. У суботу зранку автобусів майже не було. А потім уже організували частіший рух. На місці аварії, кажуть, у тунелі — яма.

На оточеному парканом будмайданчику видно п"ять кранів. Метушаться будівельники в жовтогарячих касках. Виходять ремонтники "Київметробуду", щоб поїсти. Поряд стоїть машина з продуктами: жінка робить бутерброди та розливає чай.

— Все добре, — запевняють будівельники. — Завтра о 5-й ранку метро буде працювати. Ведуться ремонтні роботи. Там стінка тунелю лопнула. Будівельники прорвали, будемо бетонувати.

Вихідними у місті пішли чутки, що один із тунелів Сирецько-Печерської лінії зовсім обвалився. Поїзди на станціях Осокорки, Позняки, Харківська в суботу та неділю їздили одним тунелем у обидва боки. Тому інтервал руху був 25–30 хв. Якщо метро не відновлять, кілька сотень тисяч жителів Харківського масиву будуть відрізаними від центру міста.

— Там немає ніяких провалів, але ситуація, звісно, критична, — каже начальник станції метро Осокорки Світлана Семеніхіна, 52 роки. — Це було несподівано для нас. Першим побачив машиніст, він повідомив про тріщину поїздному диспетчеру, а той викликав дорожнього майстра. Він подивився, що є загроза безпеці руху. Усі роздратовані. Були скандали. Я вже дві ночі не сплю. Поверхня тунелю просіла так, що треба тільки закривати. Насправді невідомо, коли відновлять рух. А потік людей у понеділок зранку буде шалений.

Окрім тріщини в тунелі, виникла загроза підтоплення метрополітену підземними водами. Будівельники начебто зачепили підземний водоносний шар. Зараз воду відкачують, вона ллється прямо по вулиці в напрямку станції метро Осокорки.

— Вода від метро знаходиться на відстані 3,5 метра, — говорить  37-річний будівельник Микола.

Сирецько-Печерська лінія метрополітену прокладена під землею на глибині близько 20 м. Кажуть, за такого неглибокого залягання над нею можна будувати хіба що кіоски.

Станції Осокорки, Позняки та Харківська — відносно нові. Їх збудували у 1992-му, 1994-му та 1995-му роках відповідно.



На метро Деміївську падав будівельний кран


28 січня 2006 року на будівництві станції метро Деміївська Куренівсько-Червоноарміїської лінії київського метро впав 500-тонний підйомний кран. Через аварію тріснула стіна майбутнього тунелю.

— Аварію спровокували кілька надзвичайних моментів, — пояснював Володимир Петренко, голова правління "Київметробуду". — Підземна річка, водопровід під тиском 10 атмосфер, покладений ще в 60-ті роки.

Деміївську планують здати в експлуатацію через рік.

Зараз ви читаєте новину «У тунелі київського метрополітену тріснула стіна». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 7644
Голосування Якби вибори мера Києва відбувалися найближчим часом, за кого б віддали свій голос?
  • Віталій Кличко
  • Борислав Береза
  • Микола Томенко
  • Марина Порошенко
  • Роман Грищук
  • Олексій Кучеренко
  • Андрій Іллєнко
  • Сергій Притула
  • Юрій Левченко
  • Свій варіант
Переглянути