Днями робітники "Метробуду" з"єднали тунель, проведений між майбутніми станціями метро Деміївською та Голосіївською.
Основні роботи на Деміївській обіцяють завершити за півроку. Саму станцію відкриють наприкінці 2008-го одночасно з двома іншими на лінії — Голосіївською і Васильківською.
— Будувати цей тунель було важко. Заважали підземні води річки Либідь. Котлован підтоплювався. Станцію спорудили завдяки досвідченим інженерам, — каже Володимир Петренко, 63 роки, голова правління "ВАТ Київметробуд".
— Ґрунти стабілізували, воду відкачали, змонтували стічні люки, в які потраплятиме вся вода, облаштували також дренажну систему, — пояснює Петро Баджура, 50 років, працівник "Метробуду". — Протистояти підземним водам було непросто — затоплювалася третина котловану.
Фахівці кажуть, будувати наступний тунель — до Васильківської — буде ще важче.
— Бо він проходитиме за п"ять метрів від будинків, — зауважує Володимир Петренко. — Нині проектний інститут розробляє, як зменшити рівень води в котловані, при цьому не зменшуючи його поза тунелем. Аби не допустити осадки будинків.
Вчасній здачі в експлуатацію трьох станцій метро може завадити брак коштів. Аби їх усі одночасно запустили 2008-го, метробудівцям потрібно ще 1 млрд 200 млн грн, додає Петренко.
Загальна довжина тунелю від Либідської до Васильківської — 2,5 км. Паралельно з лівим прокладають зворотний, правий тунель, щоправда, повільніше. Уже змонтували 240 м "правого" тунелю.
Коментарі