Над Києвом з учорашнього дня зависли свинцеві хмари. Ще трохи — й місто засипле снігом. За ним із Росії надійдуть люті морози.
— У четвер в Києві похолодніє до -17°С...-19°С, — розповіла "ГПУ" начальник відділу прогнозів Гідрометцентру України Людмила Савченко. — Такі морози приніс із собою антициклон з північного сходу. Вони протримаються до неділі. Сподіваємося, що температура нижче за -20°С не впаде.
Завідувач відділу статистики Київської станції швидкої допомоги Світлана Антонович, 68 років, радить дітям і людям старшого віку не виходити з дому.
— За десять останніх днів у місті госпіталізовано 23 особи з переохолодженням та обмороженням, — розповідає Світлана Антонович. — І це при тому, що мороз був слабким.
Різке похолодання стривожило і пожежно-рятувальну службу Києва.
— Якщо увімкнути електрообігрівачі разом із іншими побутовими приладами, може повибивати пробки чи загорітися перевантажена проводка, — попереджає інспектор пожежного нагляду Олександр Хорунжий, 25 років.
За настановою пожежної служби ЖЕКи нині перевіряють, чи цілі замки на підвалах і горищах будинків. Під час морозів там ховаються бомжі, з вини яких часто виникають пожежі.
У "Київпастрансі" кажуть: і водії, і керівництво служби перевезень пасажирів у цьому році підготувалися до морозів набагато краще, ніж торік.
У "Київпастрансі"
водії і керівництво підготувалися до морозів набагато краще, ніж торік
— Нас попередили про морози. Механіки продули пневмосистеми, де накопичувалася волога, й замінили гумові манжети на гальмівних колодках, які не витримували 20-градусних морозів, — каже інженер "Київпастрансу" Володимир Резніков, 53 роки. Під час морозів, сильніших за 10 градусів, до дизпалива в автобусах мають додавати 10% гасу — аби запобігти замерзанню палива.
Від прийдешніх морозів псується настрій у приватних перевізників.
— Якщо буде мороз мінус двадцять, то в мене — вихідний, — каже Анатолій Шалько, 26 років, водій вантажівки. Таким чином керівництво ТОВ "Меблевіз" турбується, щоб їхні підлеглі не відморозили собі пальців.
А працівники фірми "Турман Експрес" вибору не мають: у будь-які морози мусять вийти на роботу.
— Як саме вони це зроблять, мене не хвилює. Відмовок, що замерзло дизпаливо, не може бути. Єдине, що нас зупинить, — це ожеледиця і перекрита траса, — каже заступник директора фірми Андрій Георгієвич, 26 років.
Спокійно чекає морозів лише "Київенерго". Температуру води в трубах підвищуватимуть зворотно пропорційно до зниження температури. Кажуть, що газу для міста має вистачити. Якщо ні, — спалюватимуть мазут. В резерві його 100 тис. т.
Техслужби "Київенерго" готові й до аварійних ситуацій. Працівникам бригад оперативного ремонту теплотрас видали додаткове спорядження й інструкції: як працювати в умовах низької температури.
"Київенерго" радить витерти батареї від пилу
"Київенерго" закликає киян подбати про тепло в квартирах. Третина його, як відомо, вивітрюється через щілини у вікнах. Слід подбати й про батареї:
— Зняти з батарей речі, очистити їх від пилу, який суттєво затримує тепло.
— На стіну за батареєю наклейте фольгу — вона відбиватиме тепло в кімнату.
— Поставте вентилятор перед батареєю — нехай розганяє тепло по хаті.




















Коментарі