Ще в липні 2005 року киянка Ірина Нєгрєєва купила собі за два дні акційний легковий автомобіль "Шкода". Приїхала до салону, вибрала підходяще авто, розрахувалася в касі, а потім ще й оформила його протягом одного дня. Нині все не так.
Щоб купити машину цієї ж марки, сьогодні треба витратити в 15–45 разів більше часу. На автомобіль "Шкода", з підібраним об"ємом двигуна, з бажаною начинкою салону, чекають уже три місяці. Півроку тому замовлену "Шкоду" доставляли з заводу максимум за місяць. Тепер у договорах з клієнтами чітко вказано: не раніше, ніж за 65 банківських днів. За календарем — рівно через три місяці.
— Нічого не поробиш, — розводить руками Василь Скрипак, продавець-консультант салону на Петрівці "Прага Авто". — Склади в нас зараз — практично порожні. Машини розходяться ще з заводу. Ніхто не очікував такого ажіотажу. Він почався якось несподівано, перед Новим роком. Раніше такого не було.
Зараз у центральному офісі "Шкоди", що на Нивках, навіть пробують перехоплювати замовлення на ці машини з інших європейських країн.
Ще довше, ніж "Шкоду", треба дожидатися популярних, з невеликим об"ємом двигуна, автомобілів "Фольксваген". Є дефіцит марок "Поло" та "Ґольф". Їх доводиться чекати навіть по півроку! І це попри те, що машини дорогі — понад $20 тис. Консультанти стверджують, що продаж збільшується, з ним компанія "не зовсім справляється".
У "Тойота Центр Київ" кажуть, що за місяць-два до Нового року помітили ріст інтересу киян до позашляховиків — автомобілів типу "RAV4" і "Прадо".
До кінця року продажі завжди зростають
— Так, до кінця року продажі завжди зростають. Правда й те, що попит підвищується саме на малолітражні автомобілі. Але в нас зараз набагато краще і більше замовляють джипи-позашляховики, — каже "ГПУ" Юрій Ремінь, 26 років, консультант відділу продажу "Тойота Центр Київ".
Юрій каже, що кияни активно цікавляться маленькими малолітражками "Тойоти" марки "Яріс". Цю машину в офіційній дистриб"юторській мережі ще не продають, але замовлення на неї вже пішли валом. Щоб отримати нову "Тойоту", треба чекати до двох місяців.
Зростання попиту на малогабаритні автомобілі підтверджують в компанії "Ілта", що офіційно імпортує в Україну автомобілі "Пежо".
— Невеликі за розміром "Пежо-206" зараз особливо цінуються, продали їх набагато більше, ніж рік тому. Лідер уподобань — представницьке "Пежо-407", — каже маркетолог-менеджер Ірина Дьякова, 31 рік.
Між тим, в компанії "Ніко-Україна", яка пропонує японські автомобілі "Міцубісі", кажуть, що чогось подібного до ажіотажу не спостерегли.
— У нас продажі на тому ж рівні, що й раніше. Ніяких яскравих змін не помітили, — сказала "ГПУ" маркетолог компанії Олена Бойко.
Коментарі