- Мамо, чуєш? Одну пару чобіт купиш, а другу тобі віддають безкоштовно. Акція!, - дві поважних жінки говорять у першому магазині маркет-моллу "Даринок". Покупцям пропонують купити взуття за вигідною акцією.
- Та ні, - відказує матір. - Вони більше 5 тисяч коштують. Дорого.
Щороку в останню п'ятницю листопада магазини проводять масові розпродажі — чорну п'ятницю. Анонсують знижки на товар до 70%. 2020-го акційний день припав на 27 число. Через карантин чимало магазинів в Україні почали розпродажі ще із понеділка.
Клієнтів "Даринку" на вході зустрічає баяніст у класичному жакеті та сережкою з блискучим камінцем у вусі. На обличчя натягнута маска. Музикант, чи не єдиний хто одягнув захист — більшість торговців продають без них.
Це називається не "чорна п'ятниця", а "кожен виживає як може"
- Це називається не "чорна п'ятниця", а "кожен виживає як може", - продавчиня Ірина відривається від перегляду серіалу за робочим місцем. - Через карантин народу узагалі немає.
Зали маркету пусті. Невелика черга скупчилася лише біля банкоматів та у магазині електротехніки.
- Людей на 100% більше, ніж у звичайний день. Зазвичай купують телевізори - це хіт продажів, бо на них найбільша знижка - до 40-50%, - розказує консультант у магазині електроніки Денис. - Розпродаж діє майже на всі види товарів. Добре, що клієнти не сварилися через плазми, як минулого року. З 11:00 розпочався ажіотаж. На роботу вивели весь штат працівників. Компанія сподівається на високий прибуток, щоб хоч якось вийти з карантинної кризи. Продажі з початку обмежень знизились у рази. З іншого боку інтернет-покупки клієнти стали робити частіше.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "На 180 ліжках щодня лікуються 30-40 людей" - що змінилося в лікарнях різного рівня під час карантину
На другому поверсі музика грає тихіше. У павільйоні весільних суконь пусто. Продавчині посідали на лави навпроти своїх магазинів.
- У нас немає "чорної п'ятниці" - у нас чорний рік, - жаліється пані Ольга, накинувши в'язаний сірий жилет на плечі.
- Ми практично даруємо сукні, але людей все одно немає. У сезон весіль (червень, липень, серпень. - Gazeta.ua) вдалося лише покрити збитки. Про прибутки годі й говорити. Усе чекають, коли нарешті закінчиться карантин, - долучається до розмови продавчиня Катерина.
- Я не вірю у "чорну п'ятницю": ціни спочатку піднімають, а потім роблять "штучний" розпродаж. Найкращі знижки - перед Новим роком. Я зайшла сюди лише погрітися й подругу почекати, - говорить Ганна, яку зустрічаю біля першого поверху на виході.
У ЦУМі знижки на весь асортимент від 30 до 70%. Покупців зустрічають поважні консультанти у коротких чорних кімоно. Усі працюють з раціями, щоб вчасно реагувати на запити клієнтів.
У павільйоні брендової косметики пахне ваніллю, прянощами і дорогими парфумами.
Жінка у твідовому піджаку гордовито перебирає пальцями сукні. Продавчиня ходить за нею та розповідає про знижки.
Усі приходять купувати верхній одяг та зимове взуття
- Знижки у нас були цілий тиждень. Порівняно з минулорічною "чорною п'ятницею" покупців не стало менше. Карантин ніяк не вплинув на кількість клієнтів, - розповідає менеджер третього поверху Наталія. - Усі приходять купувати верхній одяг та зимове взуття, щоб оновити сезонний гардероб. Звичайно, є товари, які вже розкупили. У нас не мас-маркет: немає десятка речей з розміром "S", наприклад. Розхватали вже повністю уги, які постійно користуються попитом. Але черг немає, оскільки на кожному поверсі є два касових блоки. Конфліктів намагаємося уникати.
У секції спортивного одягу троє молодиків у фірмовому Adidas. Вдалося купити джинси від одного відомого бренду трохи дешевше, зізнаються.
Через гучномовець жінка повідомляє, що ТРЦ працює до 23:00, а у вихідні - можна зробити онлайн покупки.
- Прийшли узяти телевізор: техніку сьогодні справді можна придбати вигідно. Кожного року ходимо в магазини у "чорну п'ятницю", - переконує киянин Олег у стильному сірому пальті.
Тримає купу пакунків. Не зізнається, яку суму витратив.
- Одне тільки можу сказати - гроші спеціально до розпродажів не накопичував.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чорна п'ятниця: хто найбільше заробить на розпродажах
На першому поверсі ажіотаж найбільший. Біля блискучих баночок та яскравих упаковок косметики крутяться дівчата та дорослі жінки в шубах з натурального та штучного хутра. Знижки - 30% на все.
- Сьогодні одна дівчина скупилась на 32 тисячі гривень - взяла 18-19 товарів, - ділиться консультантка магазину косметики Тетяна. - Карантин трохи зіпсував торгівлю. Ми не проводимо презентації та майстер-класи, бо не можна контактувати з людьми. Тому не такий попит, але у цілому постійні клієнти все одно приходять та роблять хороші закупи.
Торговим центром прогулюється пара іноземців. Жінка не розуміє українську, у чоловіка чути американський акцент.
Найбільша знижка, яку свого часу відхопив сягала 95% - купив футболку
- В Україні розпродажі не такі, як у США. Там можна купити щось зі знижкою 90%, навіть телефони. Найбільша знижка, яку свого часу відхопив сягала 95% - купив футболку Рhilipp Рlein, - хвалиться іноземець.
На під'їзді до Lavina Mall — затор. Автомобілісти поспішають встигнути на розпродажі після робочого дня
У цьому ТРЦ розпродажі у більшості магазинів тривають до 1-го грудня. Найбільші знижки на дитячі товари, електротехніку, білизну, ювелірні вироби. Гарні акції пропонують брендові магазини - Zara, Bershka, Pull and bear.
На вході всім міряють температуру та радять оброблювати руки антисептиком. У холі з фонтанами шумно. До деяких магазинів стоять довгі черги. У "Цитрусі" важко знайти вільного консультанта.
- Розпродажі з понеділка, а сьогодні лише поповнили перелік товарів, - розповідає адміністратор Денис, упаковуючи ноутбук у коробку. - Беруть абсолютно все. Знижки будуть діяти до 30 листопада. Цьогоріч трохи менше людей, але з самого ранку покупці є. Шкода, що у вихідні ми зачинені, оскільки це самі ходові дні, - біжить до каси.
Із магазинів одягу з пакунками виходять жінки. Вітають одне одну із обновами. Багато киян скуповуються сім'ями.
- Витратив усю зарплату. Але мені шкіряна куртка зовсім не потрібна! Ситуацію рятує тільки знижки у 40%, - одна із покупчинь жаліється подрузі на чоловіка.
Ліворуч двоє поліціянток спілкуються із жінкою похилого віку. Випитують, чи крала джемпер. Захищати бабу біжить син, невістка та двоє онуків.
Найдорожча покупка сьогодні - парфуми. Найбільш безрозсудна, мабуть, теж парфуми
- Найдорожча покупка сьогодні - парфуми. Найбільш безрозсудна, мабуть, теж парфуми, - розповідає з посмішкою юнак з гривкою набік.
Ближче до півночі натовп починає розходитись. Наостанок заходжу у магазин білизни, де 20% знижки на весь асортимент.
- Чекаю завершення робочого дня, щоб купити собі зі знижкою бра у французькому стилі, - зізнається консультант Анастасія з довгим хвилястим волоссям. - Дуже втомилася, часу не було навіть, щоб прибрати вітрину, але задоволена, бо вдалося заробити. Карантин навчив цінувати роботу.
На вулиці невеликий дощ. Громадський транспорт уже не ходить - всі чекають таксі.
Традиція проведення "Чорної п'ятниці" родом із США. Родоначальником вважається Френк Вулворт. Саме він організував у штаті Пенсильванія перші розпродажі.
Більшості працівників у цей день дають вихідний, окрім тих, хто працює в роздрібній торгівлі. У чорну п'ятницю магазини змінюють графік роботи: відкриваються раніше або працюють до пізньої години
Коментарі