
Другий місяць діє обмеження мерії на рух вантажівок. Фури не пускають із сьомої ранку до восьмої вечора — містом вони їдуть уночі.
— Такий гул стоїть. Фури мчать усю ніч, спати не можу, — скаржиться Ірина, 35 років, яка живе на вул. Якуба Коласа у Святошинському районі. Щоночі там десятки вантажівок заїжджають у корпорацію "БМ Груп" (вул. Жмеринська, 26), яка займається перевезеннями.
Опівдні на житомирській трасі при в"їзді в місто стоять кілька фур. Водії чекають вечора.
— Ви не бачили, що тут ближче до вечора робиться. Машини стоять уздовж траси кілометрів на 15, інколи ця черга тягнеться аж до повороту на Макарів, а це більше як 30 кілометрів, — каже "ГПУ" далекобійник, львів"янин Ярослав Мисків, 46 років. Він везе у столицю будматеріали. — Щодня тут такі черги.
Чоловік зауважує, що машини зупиняються там, де є місце.
— Багато водіїв, щоб не сидіти в машині, виходять у ліс. Збирають чорницю, гриби. Я думав, що мені сьогодні вдасться проскочити даїшників. А тепер доведеться чекати, — додає Мисків. Чоловік стверджує, що нині безпечно залишати машину.
— Це ж вам не Росія, і не 1990 роки, що хулігани можуть вкрасти щось чи порізати, — говорить водій Юрій Бойко, 48 років, родом із Донецька. Він приїхав із Польщі пустою фурою. У Києві має завантажуватися. У п"ятницю завезе продукти в Житомир, а потім поїде додому. Каже, не бачився з сім"єю два місяці.
На питання, чи звикли вони до такого нововведення мерії, знизують плечима.
— Звичайно, нам не хочеться марнувати час, але що робити? — веде далі Мисків. — При Кучмі була ідея у чиновників зробити такі бази під Києвом, щоб фури не заїжджали в місто, а перевантажували товар на менші машини. Таке рішення нам більше сподобалося би.
Чоловіки пояснюють, що в Європі водії працюють погодинно.
— А в нас — за кермом, доки не заснеш. Коли я їду за кордон, то працюю по 4,5 години, потім годину відпочиваю. Далі знову в дорозі 4,5 години, і дев"ять годин сплю, — ділиться Бойко. — Усі дані записують картки — шайби, які вставляю у спеціальний пристрій у кабіні. Там автоматично вказується, скільки я проїхав кілометрів, з якою швидкістю, скільки годин спав. Якщо перепрацював — поліція штрафує на тисячу євро.
За словами далекобійника, за кордоном також є години, коли забороняють в"їжджати в місто.
— У мене є графік. Наприклад, учора не можна було їхати Польщею з восьмої ранку до другої дня. Але там же стоянки, паркінги нормальні, є душ — усе цивілізовано.
Бойко запрошує подивитися свою кабіну. На полиці, де спить далекобійник, акуратно розкладені речі на рушнику. Каже, виправ у Польщі на стоянці для фур. Під ногами в кабіні лежить чистий килим. У машині є холодильник, телевізор, морозильник, супутниковий телефон.
Біля траси Київ—Житомир розташоване невелике кафе. Ярослав Мисків там обідав.
— Заплатив 20 гривень за борщ, картоплю з відбивною і салат. Але поїв — що газету прочитав, — розповідає. Натякає, що дають малі порції.
Водії стверджують: у Київській області і в самій столиці все дорожчає.
— Я от нічого тут не купую. Продукти беру в Польщі, там і ціни нормальні — м"ясо — по 30 гривень за кілограм, а сало копчене — по 6. Потім забиваю всім цим холодильник у кабіні і живу так місяцями в дорозі, — зазначає Юрій Бойко.
За добу через місто проїжджають майже 12 тисяч вантажівок
Навколо Києва в межах 50 км облаштовані 159 пунктів для вантажного автотранспорту на 2806 місць. Вартість сервісних послуг у таких пунктах: охорона машини — 27 грн на добу, проживання — 180-320 грн на добу.
За словами Дениса Басса, 30 років, першого заступника голови КМДА, щодня через Київ проїжджає майже 12 тис. вантажівок. Раніше столицею вдень перевозили вантажі 4 тис. машин. Тепер їх кількість скоротилася до 1 тис. Це сміттєвози, автомобілі "Укрпошти", авто, які перевозять продукти харчування.
Коментарі