Нині у моді мінімум кольорів у оздобленні стін та вікна від підлоги до стелі. Саме такі переважають у оселях заможних жителів Києва та околиць. Дизайнер інтер'єру Вікторія Жирякова розповідає про образи та стилі, які найбільше просили замовники у минулому році.
Який настрій в облаштуванні інтер'єру переважає у ваших замовників?
- Українці сприймають ідею переїзду в новий дім, як перехід до іншої реальності. Сміливо викидають старе. Кажуть, хочуть затишку, спокою. Часто питала клієнтів: Що хочуть додати в нову квартиру зі старого життя. Відповідали: Нічого. Сучасний диван чи ліжко актуальні не більше 5 років. Коли бачать у проекті нову візуалізацію інтер'єру - одразу заявляють, що це ліжко для нової реальності не годиться. І не помиляються. Бо меблевий дизайн швидко змінюється, фурнітура з'явилася оригінальна.
Бачила у поляків, що останнім часом полюбляють будинки з високими стелями, а якщо дім невеликий за метражем, ділять на дві частини сходами, щоб знизу можна було оглянути, що робиться у кімнаті вгорі, українці шукають таких "високих" проектів?
- Наші замовники у будинках роблять вікна від підлоги до стелі - хочуть єднання з природою. Так втікають від нестабільності в країні. Кажуть, хочуть відгородитися від всього і жити спокійно. Роблять прямо у жилих кімнатах та спальнях стіни-шиби. З видом на терасу та зелень. Щоб було багато світла. В помешканні обирають скандинавські та середземноморські мотиви. В перших багато білого, легкості, в другому - тепло і зелено, синь моря. Часто вибирають бірюзу головним кольором шпалерів та м'яких меблів. Це вже мода, що приходить з заходу.
Старші люди, напевно, більш консервативні у поглядах, адже одночасно люблять старовину, яку бачили в селах у дитинстві, і нажилися в радянщині. Як виглядають їхні проекти?
- Якщо старші люди мають дітей - вони молодіжно модні у виборі стилів. Люди за 60 просять лофт. Щоб меблі і стіни відповідали найсвіжішим віянням. Хочуть позбутися великої кількості шаф з дверцятами. Просять провансу - це Франція, квіточки, затишок, витончені фасади. Якщо тумба - бажано підвісна. І щоб не було ручок в сервантах. Тканини в тонку квіточку, на кухні компактні скляні шафки, посуд гарний сучасний, не такий як раніше. Хіба до книг ставляться простіше - якщо мають багато, готові, щоб були величезні стелажі зі старими, новими. Якщо робимо квартиру дітям, тоді батьки приходять, питаю: "Може класику?" - відмовляються, хочуть ще сучасніше, як у дітей.
Готові українці вкладати багато грошей у ремонти?
- Намагаються економити. І не важливо - в однокімнатних квартирах, чи в приміських віллах. Постійно мусимо переконувати, що не можна економити на трубах, на проводах, на матеріалах. Щоб не відвалилася гарна нова стіна, не зламалася сантехніка. Коли чують про гроші, нервуються, але, переважно, погоджуються. Потім бережно ставляться до стін після ремонту. Бояться прибити цвяха.
А фотографії в рамках вішають на стіни - це ж майже наша національна традиція?
Коли хочуть вчепити портрет на стіну, переживають - раптом захочу щось переставити, а тут подерта стіна. Робимо композиції - якісь планочки, на них спускаються ниточки, а там висять фотографії. Так щоб молотком прибили товсту раму, а там принц на коні - такого немає.
На що витрачають найбільше грошей?
- Щедро вкладають в ремонт дитячих кімнат. Для дітей нічого не шкода. Найбільше грошей іде на санвузли і кухню, де є техніка, і в дитячу. Від дизайнера просять більше душі. Батьки хочуть максимально зробити казку. Хочуть вкласти те, чого самим не вистачало в дитинстві. Популярні "кімнати на виріст". З дизайном, який можна легко поміняти під вік дитини. Якийсь столик для ігор, яким можна потім перелаштувати в стіл для занять. Ліжечко для немовляти, який згодом трансформується в спортивний куточок. Стіни робляться так, щоб їх картинку можна було поміняти за допомогою якихось наклейок, іграшок.
Що не варто робити в дитячому інтер'єрі?
- Уникаємо лише візуальних речей, героїв мультфільмів. Бо сьогодні їм подобаються фіксики, завтра Попелюшка, тоді ще якісь з'являться персонажі. Замість цього горохи, пташки малюють на стінах. І ліжка-машинки вже втратили популярність. Раніше їх дуже любили. Старшим дітям встановлюють приладдя для розвитку, графітові дошки. Недавно робили - кімната, в ній казковий дім розписаний, поруч килим грає роль трави, зі стелі спускаються кульки.
У будівельних магазинах можна побачити різноманітне обладнання для спортивних куточків - воно користується популярністю?
- Здоровий спосіб життя зараз взагалі в моді. Цілі робочі кабінети облаштовують під спортзали. Тренажери, драбинки для дітей, місця для фітнесу дуже популярні. Щойно завершили проект одному місцевому бізнесмену. В нього робочий кабінет на 50 квадратів переходить у спортзал. Чоловік замовив інтер'єр під фізкультуру у вигляді музикальної студії. В стилі відомої мережі "Хард рок кафе". Там усе намішано - і чорний, і червоний, жовтий, темно-коричневий. Деякі виділяють під для спорту окреме приміщення. Дітям вішають драбинки, бруси, з гірками, часом важче обладнання, щоб прокачували прес. Спортивна тематика в інтер'єрі дуже популярна.
Перепланування у вже готових квартирах користується популярністю?
- Залишається популярним зонування квартир. Це не означає, що як родина має невелике приміщення, взяли його роздробили і все. Забирають зайве, підбирають речі, без яких не можуть обійтися. Щоб досить місця було для відпочинку і для збереження речей. Багато техніки ховаємо у вмонтовані шафи. І навіть у невелике приміщення виглядає просторим, в ньому легко дихається. Є проекти, де в одній багатоповерхівці працюємо у різних квартирах з однаковим плануванням, і вони абсолютно інакшими стають по наповненню. Люди не довіряють забудовникам, часто зносять стіни та ставлять нові, де хочуть.
Які деталі інтер'єру варто викинути, щоб не бути старомодним?
- У телевізорах та мікрохвильовках люди більше не знаходять екології. А така річ, як домашній кінотеатр - взагалі ексклюзив. Якщо кілька років тому телевізор був обов'язковим в кожній кімнаті, ледь не показником якогось статусу, тепер його зовсім не хочуть. Зараз якщо ставлять, то хіба на кухні. Кажуть, мають інтернет і планшети. Замість мікрохвильовок ставлять духові шафи. Бо бояться за здоров'я. В необхідності кондиціонерів стали сумніватися. Хіба коли сонячна сторона, висотка і може бути дуже спекотно. Заради моди не встановлюють. Пилососи та гладильні дошки ховають в гардеробі.
Якщо техніка не в моді, то що ж тоді ставлять "для статусу" - адже мусить бути і щось таке в хаті?
- Що справді модно - то це каміни. Каміни в приватних будинках ставлять не для того, щоб грітися, чи опалювати хату. А щоб запалити, зібратися з сім'єю, друзями, пити повільно чай, розмовляти. Ставлять невелику топку для натуральних дров.
Це швидше привілей приватних будинків, напевно...
- В квартирах просять фальш-каміни. Просто нішу таку, куди свічок поставити, і вже затишно. І декор, і атмосфера. Чи то фільмів закордонних надивились, чи бачили десь у подорожах. І на новий рік зараз усім хочеться прикрасити ялинку, запалити камін. Така картинка у них в голові присутня, і хочуть втілити її в життя.
Чим особливий інтер'єр творчих людей - художників, письменників, адже вони завжди просили щось оригінальне?
- Творчі люди більш відважні. Вони щедро наповнюють свої стіни сміливішими фарбами, навіть чорним. Завішують стіни, не бояться червоно, можуть додати в свій інтер'єр предметів мистецтва. Саморобні речі ставлять - хто сам виготовляє, хто замовляє у нас дизайнерів. Можу на своєму прикладі розповісти - так як усі навколо просять затишного і світлого, мені постійно бракує чогось темнішого в кольорі. У мене вдома всі стіни розписані. І так, щоб їх можна було переставити, перефарбувати, додати чогось. В шафі завжди є багато фарби, і змінюю під настрій. Або якусь річ переставляю. Не подобається більше - перефарбувала в інший колір і все.
Впливає переїзд у новий дім на життя людей, їхні відносини в родині, якість життя?
- Зазвичай, відбуваються дуже суттєві зміни. Найчастіше після переїзду дзвонять, кажуть, що завагітніли. Є така особливість - коли молоді люди переїздять в новий дім, починають діти народжуватись. А в деяких нові гроші з'являються - щоб купити ще дачу, почати нове будівництво. Музиканти, художники, хваляться що то на виставку десь закордон покликали, з'явився новий альбом. Одна жінка, творча особистість, замовила в нас гардероб, як у ляльки Барбі. Облаштували у рожевих кольорах, з золотом, в горошок. Зробила там собі практично лялькове кафе. А тоді дзвонить - каже: "Заміж вийшла". Знайшла собі принца у ту свою казку.
Коментарі