Чи доводилося вам помічати, що після чергового прибирання, зайві, непотрібні речі знову виявляються розкиданими по усій квартирі? І не важливо, скільки годин або навіть днів ви витратили на наведення порядку, ефект захаращеності не покидає вас.
На думку експерта з прибирання захаращених приміщень, японки Марі Кондо, грамотне прибирання – це те саме, що і духовна практика. Повага до речей, подяка їм за службу і цілеспрямоване прощання з ними допомагає знайти гармонію і спокій у душі, у бізнесі і у відносинах з іншими людьми.
Кожній речі - своє місце
Смисл визначення конкретних місць для зберігання речей полягає в тому, щоб своє місце було у кожної. Чому це так важливо? Тому що існування "безпритульної" речі примножує шанси на те, що ваш простір знову стане захаращеним. Приміром, у вас є полиця, на якій нічого не лежить. Що станеться, якщо хтось залишить на ній предмет, для якого немає спеціально відведеного місця? Цей єдиний предмет і стане причиною вашого краху. Не встигнете ви озирнутися, як цей простір, який створював відчуття порядку, буде завалено речами.
Своє місце для кожної речі потрібно визначити лише один раз. Результати вас вразять. Ви перестанете купувати більше, ніж вам потрібно. Речі більше не будуть накопичуватися.
Позбутися від непотрібного
Насправді простору для зберігання у вашій кімнаті цілком достатньо. Проблема полягає в тому, що ми маємо набагато більше речей, ніж нам потрібно. Як тільки ви навчитеся правильно проводити відбір серед своїх речей, у вас залишиться лише та їх кількість, яка ідеально поміститься в наявному на даний момент просторі. В цьому і полягає справжня магія прибирання.
Зберігати потрібно лише те, що викликає радість. Саме тому необхідно починати з позбавлення від непотрібного. Як тільки ви це зробили, вирішіть, куди скласти речі, які залишилися. Це не важко буде зробити, оскільки після скорочення у вас залишиться третина або навіть чверть того, з чим ви починали. І навпаки, як би старанно ви не прибирали, який би не був ефективний метод зберігання, якщо ви почнете прибирати речі на зберігання до того, як позбудетеся від надлишків, вам загрожує ефект зворотної дії.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Про які психологічні проблеми говорить постійний безлад в квартирі
Не давати речам розповзатися по дому
Існує лише два способи класифікації особистих речей: за типом предметів і по людині. Якщо ви живете один або у вас є власна кімната, зберігання не створює ніяких труднощів — просто відведіть одне конкретне місце для кожного конкретного типу предметів. Категорії можна звести до мінімуму - почніть з одягу, потім переходьте до книг, документів, маленьких речей і, нарешті, до сувенірів чи предметів, що мають сентиментальну цінність. Якщо ви розбираєте речі в цьому порядку, то зможете прибирати кожну категорію на зберігання у відведене для неї місце відразу ж, як тільки оберете, що хочете зберегти.
Якщо ви живете з сім'єю, то спочатку чітко визначте окремі місця зберігання для кожного члена сім'ї. Це вкрай важливо. Наприклад, ви можете виділити окремі кути для себе, свого партнера і ваших дітей, а після зберігати те, що належить кожній людині, в його власному кутку.
Правила магічною прибирання (за методом Марі Кондо)
Прибирайте за категоріями. Спочатку — одяг, потім — книги, документи і далі за списком.
Найголовніше – позбутися від непотрібного. Для цього беріть кожну річ в руки і запитуйте себе, чи викликає вона у вас радість. Якщо ні, сміливо викидайте.
Прибирання — це діалог з речами. Японці завжди з повагою ставилися до неживих предметів. Марі пропонує перед тим, як викинути непотрібну річ, подякувати за відмінну службу.
Забудьте про системи зберігання. Не очевидне одкровення: пристрої для зберігання – теж непотрібний мотлох. Щоб не збільшувати його кількість, не потрібно їх купувати.
Скрутіть все в трубочки. Всі речі, які необов'язково розвішувати на вішаки, Кондо рекомендує згорнути у вигляді суші і вертикально поставити в ящики.
Розвішуйте від темного і теплого до світлого і легкого. Той одяг, що краще виглядає на вішалці, скручувати не треба. До нього необхідно застосувати інші правила: схожі речі повинні висіти поруч (Марі вірить, що одяг, як і люди, краще відпочиває в компанії родинних речей), а взагалі розвішувати рекомендується зліва направо, починаючи з темних теплих речей до легких і світлих.
Позбавтеся від паперів. Старі журнали, навчальні матеріали з тренінгів, невикористані блокноти і незліченні, але абсолютно даремні стікери неминуче захаращують ваш інтер'єр. Покладіть цьому край, замінивши їх зручними блокнотами в гаджетах.
Захаращення простору є своєрідною спробою зупинити час, створити ілюзію безпеки. Закопавшись в масі непотрібних речей, відносин і установок, людина, таким чином, позбавляє себе можливості зіткнутися з чимось новим, рухливим, живим. Вона чіпляється за минуле, в побутовому плані "прив'язує" себе до старих речей, просто тому що їх енергія для неї вже знайома. А впустити щось нове у власне життя - по-перше, страшно, а по-друге, важко. Спочатку доведеться розгребти завали накопиченого "барахла", а це - зусилля над собою, витрати власних емоцій, часу і сил.
Коментарі