Перфоратор обирають за трьома характеристиками

Універсальних не існує

— Перфоратор прослужив понад 10 років, — розповідає киянин 47-річний Сергій Різник. — І ще б стільки працював, якби не моя дурість.

Побутовий перфоратор фірми "Бош" йому привезли з Німеччини друзі, які працювали у будівельній компанії.

— "Беушний", добре спрацьований, — каже Сергій Різник. — На фірмі міняли інструмент, старий віддавали практично даром. Супертехніка. Легенький, можна регулювати кількість обертів двигуна, силу удару. Бур у бетон залазив, як у масло. Корпус міцний, захищений від пилу. Я ним тисячі отворів зробив — два будинки утеплив, гіпсокартонні профілі прибивав.

Цього року Сергій Іванович вирішив пробити каналізацію у бабиній хаті в селі.

— Надів "коронку" для бетону діаметром 110 мілімет­рів. Почав свердлити фундамент. Десь на 40-й хвилині у перфоратора зламався патрон. Не тримає бура, той прокручується. В майстерні таких немає, бо стара модель. Під замовлення коштує дорожче, ніж новий китайський інструмент.

Побутові перфоратори бувають різні за розміром, потужністю і місцем розташування двигуна, силою удару, кількістю обертів. Коштують від 1 тис. грн.

— Всі побутові перфоратори можна поділити на три типи, — говорить продавець техніки 34-річний Ігор Самойленко зі столичного Шпалерного ринку. — Це — ударні дрилі, інструменти з горизонтальним положенням двигуна — так звані прямі, і з вертикальним — "бочкові".

Кожен тип призначений для певних робіт, має переваги й недоліки.

— Ударний дриль — це саме дриль, — каже Ігор. — Ним свердлять отвори у дереві, пластику, металі. Можна пробити одну-дві невеликі дірочки в цеглі чи газоблоку, щоб дюбелі забити, дзеркало або поличку повісити. Однак це не перфоратор, не зробить отвору в бетоні чи залізобетоні. Навіть силікатну цеглу не проб'є.

Дрилі важать від 1 кг, коштують від 800 грн.

— Прямі перфоратори призначені саме для бетону й залізобетону, — розповідає. — Роблять отвори діаметром від 4 до 14 міліметрів, глибиною до 20 сантиметрів. Мають потужність двигуна від 800 до 1200 ватів. Силу удару — від 2,8 до 3,2 джоулів, важать до 3 кілограмів. Такі оптимальні для господарства чи ремонту, виконують більшість робіт. Але отвори в бетоні для каналізації чи розеток не зроблять.

Перфоратори з прямим двигуном коштують від 1,2 до 2,5 тис. грн.

— Оптимальна ціна — півтори тисячі, — каже Ігор Самойленко. — Менше — купите слабенький, одноразовий. Заявлені характеристики не відповідатимуть дійсності.

"Бочкові" перфоратори — найпотужніші. Можуть робити отвори діаметром від 4 до 110 мм.

— Мають силу удару від 8 джоулів, не бояться навантажень, призначені для тривалої роботи, практично вічні, — продовжує. — Але важать від 8 кілограмів. Такими важко працювати. Потрібні лише для професійних майстрів. Коштують від 3 тисяч гривень.

Перфоратори обирають за трьома характеристиками — вага, потужність двигуна і сила удару.

Ігор Самойленко радить, на що звертати увагу при виборі інструмента.

— Всі служитимуть довго, якщо використовувати за призначенням, — каже. — Ударним дрилем нема чого лізти до бетону, прямим перфоратором — свердлити коронкою отвори для розеток, бочковим — розбивати бетон на друзки. Для того існують відбійники із силою удару від 40 джоулів.

Конструкції перфораторів — однакові, копіюють інструмент відомих фірм-виробників.

— За одну й ту ж ціну краще брати копію "Боша" 28-ї моделі, ніж ­26-ї. Бо то новіша, вдосконалена.

Зараз ви читаєте новину «Перфоратор обирають за трьома характеристиками». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути