В серії фотографій "Залишки радянської імперії" ("Traces of the Soviet Empire") італієць Ерік Люсіто (Eric Lusito) спробував розвінчати сприйняття СРСР як незламного мілітаризованого монстра. Побувавши на забутих військових базах на пострадянському просторі, він переконався, що колись грізні фортифікаційні споруди сьогодні порожні і безлюдні.
Фотограф справедливо зауважує, що в радянському суспільстві ідеологічна функція культури виявлялася сильніше, ніж у багатьох інших країнах. Ерік Люсіто порівнює радянську дійсність з Едемом, створеним пропагандою, відзначаючи, що розрив між реальністю та ідеологією був настільки сильним, що неминуче повинен був привести до краху останньої.
Цикл робіт "Залишки радянської імперії", над яким Ерік Люсіто працював кілька років, об'єднує в собі риси документальної та художньої фотографії. Відшукуючи артефакти минулої епохи, автор замислюється над тим, яку роль вони відігравали для свідомості радянських людей, чим керувалися художники, створюючи ті чи інші образи.
Коментарі