
Міністерство освіти і науки Росії опублікувало методичні рекомендації до шкільних уроків "Крим і Севастополь : їх історичне значення для Росії". Також опубліковані зразкові плани і довідкові матеріали до них. Якому учителеві - історії, географії або літератури - доручити проведення уроків про Крим, залишено на розсуд шкіл.
Мета таких занять - "підкреслити обгрунтованість возз'єднання з точки зору світового права, моральних і етичних норм" і продемонструвати "миротворчий і гуманістичний характер дій Росії", - стверджує міністерство.
Учням початкової школи розкажуть про природу Криму, а також запропонують намалювати картинку або прийняти участь в конкурсі читців. З 5-го класу школярам викладатимуть історію регіону починаючи з VI століття. Увагу дітей пропонується зосередити на тому, що Крим є "духовною скарбницею", оскільки саме звідти почалося поширення православ'я по Русі.
Передача півострова Україні в 1954 році в методичних рекомендаціях трактується як "каприз" Микити Хрущова, що суперечить Конституції РРФСР. У 1990-х роках, говориться в посібнику, Борис Єльцин відмовився від підтримки Криму "із-за тиску західних країн". Анексія ж регіону пояснюється тим, що владу на Україні "захопили підтримувані країнами НАТО праворадикальні і русофобські елементи".
Особливо відзначається, що на усіх уроках учитель зобов'язаний процитувати звернення Володимира Путіна до Федеральних зборів 18 березня 2014 року, присвячене анексії півострова.
Ряд фахівців розкритикували ініціативу Міністерства освіти і науки. "Аргументи, які приводять чиновники, украй недостатні з наукової точки зору, - заявив доцент Волгоградського університету, один із засновників Вільного історичного суспільства Іван Курила. - Наприклад, передача Криму Україні пояснювалася не простою забаганкою, а проблемами меліораційної системи регіону". Історик додав, що "чиновники навіть не подумали, як почуватимуть себе діти, батьки яких не згодні з офіційною точкою зору".
Схожим чином висловився учитель історії московської гімназії № 1543 Леонід Кацва, автор шкільних підручників. "Держава, як за радянських часів, відверто проводить свою ідеологію в школу", - помітив він. В той же час, додав педагог, "багато що залежить і від викладача", оскільки "хтось буде із задоволенням вести подібні уроки, а хтось просто відмовиться".
З кінця березня в російських школах вже проходять спеціальні уроки, присвячені анексії Криму. Дітям пояснюють "помилку" Хрущова і "історичну заслугу" Путіна.
Коментарі