Ексклюзиви
Неділя, 24 травня 2020 13:05

У столиці відкрили одразу дві станції метро

У столиці відкрили одразу дві станції метро
24 травня 2003 року в Києві відкрили одразу дві станції метро. Фото: facebook.com/kyivmetro

Напередодні Дня Києва, у суботу 24 травня 2003 року в столиці відкрили одразу дві нові станції метро.

Розташовані на Святошинсько-Броварській лінії, яку ще називають "червоною гілкою", станції "Житомирська" та "Академмістечко" стали відповідно 41-ю та 42-ю за ліком.

Будівництво трикілометрової ділянки Святошинсько-Броварської лінії в західному напрямку розпочали з осені 2000 року.

Дві станції з пілотними назвами відповідно "Проспект Перемоги" та "Проспект Палладіна" будували паралельно. Здати станції в експлуатацію спочатку планували в грудні 2002 року, однак через брак регулярного фінансування роботи вели з перервами.

На два роки, з 14 січня 2001-го до 25 грудня 2002-го, перекривали частину проспекту Перемоги, під якою пройшла ділянка лінії.

Для оформлення залів та фоє станцій знадобилося близько двох тисяч квадратних метрів мармуру з Новоселицького родовища та трьох тисяч житомирського граніту.

Кожній станції Київського метрополітену притаманні унікальний дизайн. 41-ша та 42-га не стали виключенням.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 14 станцій за 2 роки: представили план для метро Києва

Станція метро "Житомирська" розташована на проспекті Перемоги при виїзді з Києва у напрямку міста Житомир, що і дало їй назву. Конструкція станції - односклепінна мілкого закладення з острівною платформою. Над платформами розташоване окреме люмінесцентне освітлення на полегшених алюмінієвих апарелях. Склепіння має м'який жовтий колір, підлога складена з сірого граніту із розшивками з червоного і вставками із габро.

Колійна стіна облицьована білим та коричневим мармуром, назва станції окреслена декоративними арками. "Житомирська" - єдина станція, в оформленні назви якої використано словосполучення "станція метро".

Наземних вестибюлів не має. Вихід у місто через два підземні вестибюлі на проспект Перемоги, вулиці Кричевського і Семашка, до Міської онкологічної лікарні, Національного наукового центру радіаційної медицини.

"Академмістечко" - кінцева станція на "червоній" лінії столичного метро. Має назву, однойменну з розташованим поруч житловим масивом. Одна з найбільш завантажених, і тому - найприбутковіших в частині касових зборів у київській підземці. Під час роботи метрополітену через неї за добу проходило понад 58 тис. пасажирів. Причина - в розташуванні станції. Звідси вирушають маршрутні таксі до передмістя, зокрема до Ірпеня, Гостомеля, Клавдієва, Пущі-Водиці.

Станція "Академмістечко" має колонну двоярусну конструкцію мілкого закладення з балконами по обидві боки. Двоповерхова, на нижньому поверсі розташований підземний зал із двома платформами. Стелю першого поверху та галереї другого поверху підтримують два ряди колон. З двох боків підземний вестибюль з'єднаний сходами з касовими вестибюлями.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На декількох станціях столичного метро запрацювали QR-квитки

Інтер'єр станції незвичний. В ньому використали люстри зі світловими кулями і яскравими вставками. Посеред платформи розмістили сходи.

Однією з особливостей станції є її вади. Так, проєктувальники припустилися серйозної помилки в орієнтації південного касового вестибюля. В результаті цього на сходах з платформи утворюються перехресні пасажиропотоки.

Також, внаслідок хибної конструкції від самого відкриття на станції не працюють чотири ескалатори, встановлені на вихід з переходів на поверхню.

"Житомирська" та "Академмістечко" - останні наразі побудовані станції на найстарішій лінії Київського метрополітену. Довжина цієї ділянки склала 3,7 кілометра.

Для того, аби подовжена гілка Святошино-Броварської лінії могла нормально працювати і при цьому інтервал руху не збільшувався, рухомий склад Київського метрополітену поповнився трьома додатковими потягами: два із них купили в Санкт-Петербурзі, ще один відреставрували на столичному підприємстві.

Святошинсько-Броварська гілка метро проходить із заходу на схід, перетинаючи Дніпро і Русанівську протоку, має довжину 22,7 км та налічує 18 станцій, з яких 12 підземних. Лінію обслуговують 260 вагонів. Час проїзду 38,5 хв.

На початку березня 2020 року в київській підземці запустили лінію швидкісного мобільного інтернету 4G на першій станції - "Академмістечко".

Зараз ви читаєте новину «У столиці відкрили одразу дві станції метро». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода