вівторок, 09 серпня 2016 14:15

Археологи виявили гробницю майя

У районі Шунантуніча виявили одну з найбільших гробниць майя.

Під час розкопок у Белізі вчені знайшли гробницю і кілька ієрогліфічних панелей, що проливають світло на історію зміїної династії індіанців майя. Вона існувала близько 1300 років тому. Повідомляє "Новое Время".

Гробницю знайшли під час розкопок у районі Шунантуніча - стародавнього міста майя, в західному Белізі. Дослідники вважають, це - одна з найбільших гробниць серед знайдених на території центральноамериканської країни. Водночас вони наголошують - розкопки в Шунантунічі тривали більш як 100 років, але знайти гробницю вдалося тільки зараз.

"У цьому відкритті вражає те, що археологи працювали в Шунантуніч із 1890-х, - розповідає археолог Джеймі Аве. – Більш як 100 років на цьому місці не припинялися археологічні роботи, але до цього ніхто не знаходив гробницю".

У гробниці також знайшли останки 20-30-річного чоловіка. Учені планують продовжити дослідження, щоб установити його особу, а також причини смерті. Крім того, у гробниці лежали кістки ягуара, 6 нефритових намистин, 13 обсидіанових клинків і 36 керамічних посудин.

Однак найбільш цінною знахідкою вчені називають ієрогліфічні панелі. За словами Джеймі Аве, вони навіть цінніші за гробницю.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Одеса півстоліття тому - фотографії

Вважають, що на них відображена історія правителя К'ана II зі зміїної династії, що правив приблизно в VII ст. н.е. На них також зазначено, що зміїна династія походила з міста Ц'ібанче на території півострова Юкатан у сучасній Мексиці.

Як повідомлялося раніше, у Кам'янці-Подільському археологи знайшли ливарню, якій майже 6 тис. років.

Зараз ви читаєте новину «Археологи виявили гробницю майя». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua