З цікавістю стежу за корвалольним суперечкою між "Фармаком" і "Дарницею". 15 років судових баталій - солідний термін. Невже лікарський препарат віком 60 років того вартий?
"Корвалол" містить три діючі речовини: фенобарбітал, масло перцевої м'яти і етиловий ефір aльфа -бромізовалеріанової кислоти (або етілбромізовалеріанат). Лікарський засіб не був оригінальним винаходом, а став похідною від німецького "Валокордину". Правда, у німців був четвертий інгредієнт, масло хмелю, який радянські фармацевти до складу не включили.
Препарату вдалося пережити нашестя іноземних виробників з їх агресивною рекламою. При цьому багато шанувальників ароматних крапель вважали їх "ліками від серця", хоча насправді "Корвалол" - седативний препарат.
Цікаво, що з фармацевтичної точки зору судових претензій у "Фармака" немає. М'ятні краплі може виробляти хто завгодно. Головне - щоб під іншою назвою. Деякі виробники так і роблять - в аптеках є всілякі "Корвалтаб" і "Корвалдин".
Але "Дарниця" міняти назву відмовилася. "Фармак" теж не здається. Боротися ніби як є за що: за 2017 рік кожен з конкурентів отримав від продажу "корвалолу" понад 40 млн грн. Але ж крім судів є ще й ринкові методи. Чи не краще було б направити судові витрати на премії відділу маркетингу? Успішні приклади адже є.
"Нурофен" міцно завоював симпатії українських батьків як головне жарознижуюче для дітей. При цьому ні для кого не секрет, що в українських аптеках є десятки аналогів, що містять діючу речовину ібупрофен. І стоять вони в 1,5-2 рази дешевше продукту британських фармацевтів.
Але грамотне позиціонування, яскрава реклама, а головне - приємний для дітей смак і зручний дозатор роблять свою справу. І ніякий суд не знадобився.
І неважливо, що "Корвалол" - це ретро-бренд. Маркетинг творить чудеса.
Мінералка "Боржомі" ще недавно викликала стійкий асоціативний ряд з радянським санаторієм. Але слоган "Свято, щоб боржоміті" сильно змінив імідж цієї води. Не знаю, як це відбилося на продажах, але думаю, точно не зменшило.
"Фармак" хочеться дати пораду: не треба судитися, давайте корвалол!
Євген Черненко, керівник Інституту моделювання та політико-економічного аналізу "Перспектива".
Коментарі