понеділок, 28 грудня 2015 19:00

"Здається, що тримаєш на голові дім": Леся Патока створює запаморочливі головні убори
2

Фото: Сергій Старостенко

Стиліст Леся Патока, 28 років, 5 років тому відкрила власну студію "Patoka Studio", яка виготовляє сценічні костюми і аксесуари для зірок. Відправною точкою роботи студії Леся вважає кліп Ляпіса Трубецького "Принцеса". Робили костюми для Дмитра Шурова, Івана Дорна, Ольги Полякової, БумБокс, Потапа і Насті, Віа-Гри, ONUKA та інших артистів.

- Свого часу ми робили багато кокошників для співачки Ольги Полякової. Кокошники — фішка Олі Полякової. По них її впізнають. Так само як Катю Осадчу по капелюшках, а Святослава Вакарчука по шарфику на мікрофоні. Кокошники з її першого кліпу теж були наші. У нас багато працівниць-дівчат мають архітекрурну освіту. Це нам дуже допомогло, бо коли робили кокошники для Олі, вираховували центр ваги. Всі ці кокошники по висоті не менші 80 сантиметрів. А наші дівчата невеликого зросту. Коли ми приміряли цей кокошник, нам здавалося, що тримаємо на голові будинок, з яким не пройти у дверний отвір. А приходить Оля, одягає і каже: "Мені, здається, малувато. Потрібно більше".

Які найбільше вражають уяву?

Пишаємося кокошником, який зробили для Олі з кіс із натурального волосся. Також зробили кокошник у вигляді величезної рибини для одного з її кліпів. А спеціально для кліпу "Люлі" ми зробили кокошник, на який приклеїли пластмасові дрібні іграшки Олиної доньки Маші.

Ви створювали головні убори для проекту "Атмосфера Крушельницької".

Ми робили репліки сценічних головних уборів Соломыъ Крушельницькоъ. Нам дістали архіви, і ми відтворювали 5 її головних уборів. Найскладніше було зробити роги для образу Аїди з однойменної опери Джузеппе Верді, які були викладені з дрібних металевих деталей під кольчугу. Їх одягнула Джамала. Потім ці наші реконструйовані головні убори передали в музей Смоломії Крушельницької у Львові.

І це не єдиний проект, пов'язаний з автентикою.

В кінці минулого року знімали календар "Щирі". 12 відомих зірок приміряли автентичний одяг з усіх регіонів. Нам поставили умову: не міксувати стилістику регіонів. Тому ми не могли підкрасти з сусіднього регіону якісь елементи. На жаль, не вийшло нам поспівпрацювати з музеєм Гончара, хоча це було б нам п'ять разів легше.

У них було своє бачення. Казали, що на створення етнічних образів потрібно дуже багато часу. А в нас на студії завжди стиснуті терміни. Якщо маємо два тижні, це для нас багато. Готуємо проекти за 4-5 днів. Музейники не звикли до таких темпів.

Які образи відтворювали?

У цьому проекті ми робили репліки (копії) на старовинні головні убори. Бо старі головні убори не доживають до наших днів. Нам підняли архіви. Ми використовували квіти, стрічки, сушені трави. Намагалися відтворити точно, щоб потім професіонали не дорікнули: "Ковилю в такому-то регіоні не було. Що ви тут наклеїли?"

Але відтворити історичні головні убори змогли детально. І знімки в них зірок виглядають як ретро-фотографії.

Для Маші Єфросиніної ми робили широкий вінок з дрібних рожевих і білих троянд у вигляді корони з променями, який вдягали наречені на Львівщині. Такі вінки виготовляли з квітів із папірусного паперу. Кожну пелюстку спершу фарбували, а потім вкривали воском. Пелюстки приклеювали одну до одної і чіпляли на тонкі металеві дроти. На виготовлення подібного вінка народні майстрині витрачали по кілька місяців. Іноді така прикраса важила близько півтора кілограма. Ми вклалися в кілька днів, і зробили його значно легшим.

Для актриси Олени Кравець робили весільний головний убір з Івано-Франківщини: троянди і стрічки кріпляться щільно на каркас, який одягається на голову як капелюшок.

Телеведуча Яніна Соколова вдягнула вінок з Полтавщини, це найвпізнаваніший український головний убір — корона з квітів і стрічки ззаду.

Для Санти Дімопулос ми робили головний убір з Борщівського району Тернопільщини — прикрашений дрібним бісером і паєтками, квітами і стрічками. Стрічки для такого вінка раніше брали французькі і чеські, мануфактурного виробництва, ткані шовком.

Чи можливо втримати на голові високий головний убір протягом всього вечора?

Навіть дуже громіздкі головні убори намагаємося полегшувати за рахунок матеріалів. Тільки артисти можуть собі дозволити одягнути на голову два кілограми і в них танцювати. Звичайні люди звикли до мінімальних речей — обручів, заколок. Для них 200 грамів на голові — це вже вага.

Зараз ви читаєте новину «"Здається, що тримаєш на голові дім": Леся Патока створює запаморочливі головні убори». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути