19 листопада американський дизайнер Келвін Кляйн відзначає ювілей. Модельєр закохав світ у дизайнерські джинси в 1970 роках, а потім став головним революціонером у модній рекламі 1980-х. А його фірмовий casual chic поставив американську моду нарівні з паризькою. Сьогодні Кляйну виповнюється 80 років.
Gazeta.ua розповідає, як сьогоднішній ювіляр став успішним і знаменитим.
Любов до мистецтва й моди Кляйну прищеплювала мати. Він полюбляв разом з нею вирушати на шопінг, доки інші діти грали з м'ячем або одне з одним. Також Кляйн поступово навчався малювати й шити, після чого твердо вирішив – хоче стати модельєром.
1962 року закінчив Нью-Йоркський технологічний інститут моди. А після – одружився з Джейн Сентер і влаштувався підмайстром до Дена Мільштейна. Кляйн створював аналоги ескізів вбрання з європейських подіумів. І хоч копіювання було типовою справою для модної сцени США того часу, він хотів це змінити.
Майбутня зірка мріяв відкрити власну компанію, незважаючи на той факт, що був майже банкрутом і підробляв у продуктовій крамниці батька. А у вільний від чужих замовлень час Кляйн охоче розробляв власні проєкти.
26-річний модельєр на заощаджені $2 тис. й позичені $10 тис. у друга дитинства Баррі Шварці заснував у партнерстві з ним компанію Calvin Klein Ltd. Перше велике замовлення отримали майже випадково: тоді покупець універмагу Bonwit Teller зійшов не на тому поверсі й забрів до майстерні Кляйна. Вражений лінією тренчів дизайнера, він замовив товару на $50 тис. А невдовзі Кляйн потрапив на сторінки Vogue. Це зробило ім'я Calvin Klein впізнаваним брендом.
1973 року Кляйн почав розробляти лінії спортивного одягу. Також створив образ, який згодом уславився як The Calvin Klein Look. Легкий спортивний одяг сучасних силуетів і за порівняно помірну ціну спершу привернув увагу американок, яким набридла непрактична паризька мода. А згодом цей образ вподобали й чоловіки, які тоді чи не всі захоплювалися здоров'ям і бодибілдингом.
І Кляйн домігся успіху. Його простий дизайн став хітом як серед покупців, так і модної преси, яка вручала йому престижну премію Coty Award три роки поспіль.
Однак за славу довелося платити. 1974-го Кляйн розлучився. Після цього він став частим гостем вечірок у клубі Studio 54, де кокаїн і випадковий секс були головними складниками веселощів.
З кожним зростанням популярності Кляйн мало переймався наслідками зіркового життя. Але лише до 1978-го. Тоді викрали його 11-річну дочку Марсі. Після цього дизайнер закинув вечірки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Андре Тану – 40. Стильні прийоми від дизайнера, який прославив Україну на світових подіумах
1980-го серія рекламних кампаній, у яких модель 15-річна Брук Шилдс вимовляє культову фразу "Nothing comes between me and my Calvins", зробила нову лінію вузьких джинсів бренду загальнонаціональним явищем. Лише за перший тиждень було продано 200 тис. одиниць товару. Провокаційні ролики ознаменували революцію в рекламі одягу.
Першою і майже фатальною помилкою Кляйна стало придбання ліцензії на джинси Puritan Jeans за $65,8 млн 1983 року. Реальність СНІДу приглушила тенденцію на сексуальність, тож попит на обтислі дизайнерські джинси знизився. А до 1984-го бізнес майже зійшов нанівець. Через це Кляйн загруз у боргах. Його імперія опинилася в небезпеці.
Та найгіршим стало те, що почали поширюватися чутки, ніби дизайнер помирає від СНІДу. 1986-го він одружився з моделлю Келлі Ректор. Устиг приохотитися до горілки та валіуму. Коли ж офіс модельєра оголосив про його тривалу відпустку на Карибських островах, чутки про СНІД поновилися. Тому правду розкрили – Кляйна госпіталізували в клініку в Міннесоті через зловживання алкоголем і наркотиками.
Після лікування в реабілітаційному центрі він стикнувся з банкрутством. Врятував його приятель зі Studio 54, мультимільярдер Девід Ґеффен. З новим стартом Кляйн створив безліч ліній, серед яких – доступніша лінія одягу під назвою CK. Також ліцензував своє ім'я для випуску сонцезахисних окулярів, годинників, сумок і багато чого іншого.
На початку 2000-х модельєр продав Calvin Klein Inc. І відтоді дедалі більше відходив від справ. Але в історію моди Кляйн увійшов як один з провідних світових дизайнерів, який популяризував джинси, чисті американські лінії й спідню білизну.
9 вересня німецький дизайнер, колишній креативний директор Chanel Карл Лаґерфельд святкував би 89 років. Він зізнавався, що йому подобається бути схожим на "карикатуру самого себе".
Лаґерфельд самостійно почав вибирати собі одяг у 4 роки. А в 14 переїхав до Парижа, щоб присвятити себе створенню одягу. Його перші спроби критикували – дебютну колекцію для Jean Patou назвали "надто ефектною". Але Лаґерфельд продовжив свою роботу і досяг успіху. Він називав моду одним із своїх захоплень. А ще цікавився ілюстраціями, читанням, фотографією і перетворенням побуту на красивий ритуал. Дизайнера не стало 2019 року: він тривалий час боровся з раком підшлункової залози.
Коментарі