середа, 03 жовтня 2012 20:37

У Росії хочуть запровадити допустиму дозу алкоголю за кермом

Наприкінці жовтня – на початку листопада російська Державна дума розгляне два законопроекти. За одним передбачатиметься кримінальна відповідальність для водіїв, яких повторно зловлять п'яними за кермом і без прав. За таке каратимуть роком в'язниці. В іншому йтиметься про допустиму норму алкоголю в крові водіїв.

– Ми врятуємо життя, бо для такої людини за п'ять діб арешту мозок на місце не стане. А рік в'язниці – він хоч за цей час нікого не вб'є. Але ми не можемо це зробити, не розробивши критеріїв сп'яніння. Нинішній критерій – 0 проміле – не науковий, не відповідає здоровому глузду й необґрунтований, – заявив депутат В'ячеслав Лисаков, який вніс пропозицію.

22 вересня в Москві п'яний водій на Toyota протаранив автобусну зупинку. Загинули п'ятеро учнів школи-інтернату для розумово відсталих дітей і двоє вихователів. Водій, у крові якого виявили 1,55 проміле алкоголю (для чоловіка це пляшка горілки безпосередньо перед тим, як сісти за кермо), за ґратами очікує на вирок. Йому загрожує до дев'яти років в'язниці

Павло ЄШКІН, 34 роки, нарколог, Красноярськ:

– Працюю на місцях аварій вісім років. ­Спочатку мене викликали, бо підписував усе, що треба. Батько домовився з підполковником, щоб мене взяли на роботу, а за це я мав ­робити "потрібні" експертизи. Попередній ­експерт ­пішов на пенсію і має дачу в Сочі. З часом за мною закріпилася ця слава. Люди передають мої контакти, як якогось хорошого гінеколога чи адвоката. Якщо бачать, що в аварії є ­крута машина, намагаються видзвонити мене. За це я жорстоко поплатився. В аварії через ­п'яного мажора загинули мої мати й рідна сестра. На експертизу приїхав такий самий нарколог, як і я.

Зараз мене беруть на місця аварій, бо легко знаходжу спільну мову зі страховиками. Якщо водій п'яний, вони нічого не платять. Коли розбили дорогу машину, їм дешевше заплатити поліції, щоб записали все, як є, ніж виплачувати компенсацію.

У п'яні аварії потрапляють дорогими авто. Вони важчі, надійніші й міцніші. Коли така ліпить у лоб 25-річну іномарку, у тої немає шансів – навіть якщо їде на швидкості 40 кілометрів на годину. Якщо ви в дорозі тверезий, це не означає, що ви – у безпеці. В останній такій катастрофі 22-річний на Mazda6 зім'яв "Калину". У ній загинула молода родина. Чоловік, дружина і 18-місячний хлопчик. Удома їх не дочекалася 7-річна донька. Жінці відрізало праву руку, а хлопчик вилетів з автокрісла. Його тільце даїшники прикрили пляжним рушником, бо хтось повертався з басейну. Не піднялася рука кинути на дитину брезент. Коли винуватець вийшов із машини, спочатку оцінив шкоду, завдану його іномарці, а тоді почав блювати фонтаном. Експертиза показала, що він випив пляшку чогось дуже міцного. У крові ми виявили також сліди амфетаміну. Мати водія іномарки – власниця ресторану в передмісті – хотіла купити експертизу, але хлопці пішли на принцип. Однак, думаю, домовиться із суддею чи прокурором. Часом буває, що на слуханні в документах зовсім інші цифри.

На місці аварії не можна нічого чіпати, доки не приїдуть страховики й усі експерти. Поважаю рятувальників. Їх не цікавить нічий статус. Вони приїхали виконувати свою роботу. Їм не треба розбиратися, чи це чиясь коханка або донька іномаркою повбивала людей. А ми мусимо чекати дзвінка "зверху".

За роки роботи став набагато жорстокіший і черствіший. Раніше був категорично ­проти того, що хлопці могли щось забрати з машини винуватого. А недавно спокійно сам ­забрав ноут­бук. Не чіпаємо авто, в яких хтось ­загинув. Чесно віддаємо все родинам. На мобільних телефонах, комп'ютерах можуть бути фотографії – і це все, що від них залишилося.

Підробляти документи стає майже неможливо. Після аварії є багато зацікавлених. Ті самі страховики. Та й зупиняються люди, знімають усе на мобільні телефони. Нові машини мають вмонтовані камери. Ну, не можеш ти сказати на суді, що його прихопило серце чи винуваті загиблі, коли на записі в Youtube воно п'яне посилає всіх на х…р і погрожує пересадити всіх. Та й треба хоч трохи честі мати.

Ситуація з п'яними на дорозі стає критичною. У нас у Красноярську та на трасі біля міста не обходиться й тижня без трупа. Чого б я ніколи не зміг, то це передзвонити і сказати, що їхньому Вані відірвало голову на дорозі.

Якщо підвищать штрафи і зроблять жорсткішою відповідальність за водіння у нетверезому стані, не можна вводити дозволену межу. У мене вже всі знайомі перепитали, скільки можна буде випити, щоб не перейти її – 30 грамів горілки, бокал вина чи 300 грамів пива. Ви їх не відчуватимете, але ваша реакція притупляється. Дозволеної норми немає. Це – 11-та заповідь. Якщо за кермом – не п'єш. Крапка. Якщо ж вживаєш, то рано чи пізно потрапиш у халепу.

Багато алкотестерів приходять зі збитою шкалою. Якщо не пили, а прилад показує високі цифри, вимагайте експертизи. Хлопці вже знають, що від показників цього конкретного алкотестера треба віднімати таку-то ­цифру. ­Пам'ятайте, що валокордин і корвалол дають якраз дозволену межу. Якщо прийняли завелику дозу цих ліків, буде враження, що випили зайвого. Хоч вони специфічно пахнуть із рота, навряд чи хтось ретельно обнюховуватиме вас. Якщо відчуваєте негаразди із серцем, краще за кермо не сідати. Схопило в дорозі, намагайтеся від'їхати й перечекати. Коли не стає ­легше, вмикайте аварійку й виходьте з машини. ­Інфаркт за кермом під час руху – це смерть у 99 відсотках випадків.

Не заздрю хлопцям, які працюють на великих трасах. Там м'ясорубка майже через день. То водій фури засне, то крутелики їдуть із ­сауни. Є речі, з якими не можна боротися. Коли далеко­бійник везе товар, що швидко псується, він не зупинятиметься ночувати. Але з ­п'яними за кермом треба боротися радикально. Хай будуть такі штрафи, щоб доводилося продавати півквартири.

Артем КЛЮШИН, 30 років, помічник депутата Держдуми, Москва:

– Вважаю, що допустима норма алкоголю в крові – та, що є в людини після випитої пляшки кефіру. Не більше. Те, що збираю­ться прийняти відповідний закон, схвалюю. ­Бувають випадки, коли людина взагалі не пила спиртного, а рівень алкоголю в крові вище нуля – бо має підвищену кислотність. Інколи водій випиває пляшку пива з друзями і через два дні сідає за кермо. Він – тверезий. Але прилад вимірювання алкоголю зашкалює.

Я спиртного не п'ю. Права отримав у 18 ­років, але за кермо не сідаю. Маю особистого водія, який теж принципово не вживає алкоголю. Я в машині обдумую зустрічі, пишу. Не хочу створювати аварійну ситуацію через свою зай­нятість.

Микола РЯЗАНОВ, 25 років, фотограф, Санкт-Петербург:

– Депутати піаряться. У нас як були ­алкоголіки, так і будуть. Випити пляшку-дві пива перед тим, як їхати в клуб – вважаю ­нормою. Без спиртного нема що там робити. А після пива можу спокійно підійти до будь-кого в барі й познайомитися. Маю сім років водійського досвіду. Не раз випивав трохи перед тим, як с­істи за кермо, але ніколи не потрапляв в аварію. Аварії на дорогах стаються не від алкоголю, а від недосвідченості водіїв.

Маю кількох таких знайомих. Їм трохи за 20 років, батьки покупили машини. І кожні кілька місяців вони в ремонті. То десь у стовп вріжеться, то протаранить якийсь "жигулик", що повзе дорогою. Усі ці хлопці – абсолютно тверезі. Просто знають, що нічого їм не буде. Заможні батьки усе порішають.

169 нетверезих ­водіїв затримали в Москві інспектори безпеки дорожнього руху в ніч на 22 вересня. 76 із них навідріз відмовилися пройти ­медичний огляд

Зараз ви читаєте новину «У Росії хочуть запровадити допустиму дозу алкоголю за кермом». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути