Катерина Тейлор, 27 років, куратор виставки, мистецтвознавець:
- Проект "Макулатура" - це критичний погляд на глянцеві журнали і глянцевий світ. Художниці Олександра Чічкан та Аліна Півненко працювали над проектом півтора року. На створення 20 робіт пішло близько трьох тисяч журналів. Дуже кропітка робота. Дівчата переосмислили тему утилізації і переробки матеріалів. На певному етапі друзі почали їм передавати купи глянцевих журналів. Сьогодні Сашина майстерня виглядає як пункт прийому макулатури.
Інструменти прості - клей, ножиці, папір. Для маленьких шматочків використовували пінцети. Основа полімерна, клей - звичайний ПВА. На одну роботу йшло близько місяця. Найдовше створювали "Бйорк", бо у неї найдрібніші деталі. Якщо для "Емі" та інших використовували глянцеві вирізки 1на 1 сантиметри, то "Бйорк" склали з клаптиків 3 на 3 міліметри. Така техніка на відстані півтора метри виглядає як живопис. Не всі одразу вірили, що це колаж.
Спочатку дівчата довго складали палітру. Все вирізали самі. Клаптики ретельно розклали по тонах і зображеннях - ведмедики, діаманти, туфлі, машини. Тло кожної картини - асоціації художниць із внутрішнім світом зірки. У Емі Вайнхаус - це ведмежата, Грейс Джон - суцільні діаманти, Блонді - іграшки. Палітра зі шматочків глянцю має стільки ж кольорів, скільки можна змішати з будь-яких фарб.
Уперше проект представили торік на вітринах київського модного магазину. Pop-up - з англійської "несподівано виникаючий" - популярний у Європі та США напрямок, коли мистецтво з'являється не в галереях чи музеях, а в несподіваному новому просторі. Люди могли розглядати картини з вулиці.
У Харкові представили 14 робіт, решта - уже в приватних колекціях. З Аліною розійшлися після першої виставки. Сьогодні Олександра працює сама. Експериментує зі склом. Талановиті люди можуть творити з будь-чого.
Коментарі