Координатор Автомайдану зник, а один із активістів утік до Європи
Олексій ГРИЦЕНКО, 34 роки. Син колишнього нардепа від "Батьківщини" та міністра оборони Анатолія Гриценка. Заступник директора ІТ-компанії. Закінчив Київський політехнічний інститут. Один з ініціаторів створення Автомайдану. "Давно зрозумів, що 50 людей і 50 машин – це небо і земля з точки зору створених незручностей. Півсотні людей легко відтіснити, а 50 машин – значно важче. Після того як "Беркут" побив студентів 30 листопада, я зустрівся в кафе з другом Сергієм Хаджиновим, і ми обговорили ідею Автомайдану. Зараз це 40 автомобілів, решта приєднуються по ситуації".Торік у лютому влаштовував акції протесту проти бездіяльності Укравтодору. Був нападаючим і віце-президентом хокейного клубу "Беркут". Їздить Honda Accord. Одружений
– Практично всі машини автомайданівців тепер пошкоджені. У моїй срібній Honda Accord 2008 року розбите бокове скло, заднє. Покоцана з усіх боків, спущене колесо. Бив "Беркут" на з'їзді з Південного мосту на Лівому березі Дніпра. За кермом був мій друг Юра. Пригальмував біля їхнього автобуса й одразу отримав удар по колесу, пробили шину. Юра – по газах, і поки проїжджав, кілька "беркутів" мовчки били машину з усіх боків кийками. Вони були на ПАЗі, тому доганяти не стали.
Це була 2-га рота київського "Беркуту". Моя машина давно в їхніх базах. Прапорів на ній не було, лише маленький у салоні.
Перед тим намагалися спалити авто, коли я припаркувався біля готелю "Козацький". Там монтували сцену, і робітники помітили: якийсь чоловік облив машину та дістає запальничку. Вони почали кричати. Чоловік злякався й утік.
Volkswagen Touareg постійно на передовій в Автомайдані, належить Сергієві Хаджинову (гендиректор представництва австрійської компанії з виробництва промислової хімії. – "Країна"). Сергій ставить її на стоянку з охороною і камерами. Вона в лізингу, а це означає, що має всі страховки, зокрема КАСКО. Ще й службова. Ця автівка – ціла.
Діма Булатов був спікером Автомайдану, бо вміє говорити з людьми. Раніше займався форумами благодійників. Зараз Діма зник. Вже п'ять діб (станом на понеділок, 27 січня. – "Країна") про нього нічого невідомо. Зникла і його машина Volkswagen Polo, номерні знаки АА 1075 НН. Ми дамо 25 тисяч доларів за інформацію про місцезнаходження нашого товариша.
Через свої зв'язки намагаємося вийти на бандитів. Вважаємо, якщо Булатова викрали, то за цим стоїть Олексій Чеботарьов. Він контролює ринок спирту, має кілька судимостей, напряму спілкується з першими особами держави. Машини його братви стежили за активістами Автомайдану.
За мною особисто їздили люди, які мають стосунок до Олександра Ліщенка на прізвисько Ліча, що контролює ринок "Троєщина". А трохи раніше помітив також міліцейську наружку. Зробив кілька кіл і зрозумів, що за мною їздить Skoda Octavia.
Мені погрожують. Шлють есемески: "Ты хотел смерти? Ты ее получишь". Батькові теж приходять есемески: "Твой сын уже мертв". Або прислали наче гороскоп від оператора: "Осторожно за рулем. На дороге всякое случается". Я не реагую, продовжую займатися Автомайданом. Тому есемески надсилати перестали.
В міліцію не викликали, лише раз даїшник виписав штраф. Трапився нормальний, перекваліфікував справу з тої, що забирають права, на штраф 510 гривень. Написав, що моя машина заблокувала рух на вулиці Богдана Хмельницького. Ми тоді їхали бойкотувати ДАІ.
Столичні даїшники більш-менш за Майдан, тому пропускають наших активістів. Кажуть: "Хлопці, та дожимайте вже їх". До Києва привезли інспекторів з інших областей, щоб виконували накази влади. "Беркут" заряджений іти до кінця. Не розуміють, що люди теж стоятимуть до кінця. "Беркут" ще жодного разу повноцінно зброю не застосовував, лише тримав у руках на навчаннях. В Україні є багато людей, які воювали по-справжньому. Чи здадуться вони? Навряд. Кожному "беркуту" пообіцяли по 15 тисяч доларів за перемогу, а офіцерам – квартири. Ми бачили, як один із підполковників підписував заяву на квартиру в житловий комплекс "Серебряный бриз" на Дніпровській набережній. Там даватимуть помешкання і суддям, які ухвалюють незаконні рішення.
Раніше, щоб заправитися, щодня витрачав не менше 200 гривень. Тепер люди приносять талони на 10 літрів на заправках WOG. 40 талонів на 400 літрів бензину дали співробітники львівського офісу заправки. Запитали, як ставимось до них і чи приймемо допомогу. Ми відповіли: зараз не та ситуація, щоб їх бойкотувати (рух "Бойкот товарів "регіоналів" закликає ігнорувати АЗК WOG. Її власник Ігор Єремєєв, позафракційний нардеп, начебто підтримав у парламенті закони 16 січня. – "Країна"). Єремєєв за диктаторські закони насправді не голосував. Моя дружина працює в його банку "Інвестиції та збереження". Подзвонив і попросив відпустити жінку на час, поки я займаюсь Автомайданом. Він погодився.
Катерина БУТКО, 25 років. Креативник та прес-секретар Автомайдану. Активно співпрацює з ним від січня цього року. Народилася в столиці. Закінчила Київський гуманітарний інститут за спеціальністю "політолог-міжнародник". Працює у піар-агентстві Pillar PR
– Я була з активістами Автомайдану в Кріпосному провулку, коли на нас напав "Беркут" (у ніч на 23 січня кілька машин автомайданівців заманили в пастку біля 17-ї лікарні та на вул. Інститутській. – "Країна"). "Беркут" вибіг з автобусів, кийками почав бити по вікнах наших машин просто на ходу. Витягли водіїв з авто, поклали на сніг і гамселили по чому попало. Матюкалися страшно. Потім усіх повантажили у два автобуси. Зі мною поруч сидів таксист, який просто віз людей з Лівого берега на Хрещатик. "Беркут" обзивав мене "майданівською шалавою". Кричав, що ми сядемо на 15 років. Говорили російською.
У другий автобус повантажили інших 17 автомайданівців. Усіх привезли в Маріїнський парк, обшукали. Я переживала, щоб не знайшли бейджик преси, сильно притиснула його під пахвою. Пощастило, "беркутівець" помацав тільки в районі пояса. Запитав, скільки часу мені потрібно, щоб утекти. Відповіла, що вже біжу. Добігла до кордону Внутрішніх військ з боку Арсенальної.
Решту наших підвезли в Маріїнський парк з боку стадіону Лобановського. На 1,5 години поклали колінами на сніг і били. Всіх сімнадцятеро посадили на два місяці в Лук'янівське СІЗО. Ще трьох не можемо знайти досі.
За два місяці Автомайдан мав 30 виїздів. Наймасштабніший – під Межигір'я 29 грудня, десь чотири тисячі машин. Голова колони була вже в Нових Петрівцях, а хвіст ще не виїхав з Європейської площі. Приєднувалися всі. Були і Range Rover'и, і Lexus'и. Після цього дві тисячі водіїв отримали протоколи, що не зупинилися на вимогу ДАІ. Права забрали в 30.
Одного з активістів, Сергія Кобу, збиралися заарештувати за те, що 19 січня закликав людей іти до Верховної Ради. Він закликав до мирної акції, а йому шили "масові заворушення". І то було б добре, якби його ще довезли до в'язниці. Коба втік за кордон. Допомагатиме нам з Європи.
Сергій КОБА, 29 років. Один із організаторів Автомайдану. Народився у місті Вишгород поблизу столиці. Відкрив власний інтернет-магазин "Коба". До протестних акцій долучився у листопаді минулого року. Його машина "Volkswagen Golf" помаранчевого кольору завжди була на передовій Автомайдану. Через переслідування виїхав до Німеччини. "У Європі влаштовуватиму маленький Євромайдан. Збираємося пікетувати оселі українських олігархів в Австрії", – каже. Любить подорожувати
Спілкуємося через Skype:
– Виїхати мені з України була ідея Дмитра Булатова. Рішення я прийняв за годину. До кордону добирався трасами, на яких мало постів ДАІ. На моєму помаранчевому Volkswagen'і їхали друзі, я сидів у іншій машині. Мене супроводжували активісти, колишні кікбоксери, дзюдоїсти. Кажуть, були також із Булатовим у день, коли той зник. Нині жоден із них на зв'язок не виходить. Сподіваюсь, наші товариші живі (за фактом зникнення Дмитра Булатова міліція порушила кримінальну справу про "навмисне вбивство". – "Країна").
На кордоні з Польщею мене побачили прикордонники і одразу, без черги провели через пропускний пункт. По Європі спершу їздив із двома прапорами – українським та європейським. Але поліція попросила або зняти, або пересуватися зі швидкістю не більше 40 кілометрів. Довелося зняти.
Коментарі