пʼятниця, 05 лютого 2010 16:25

Язичники півгодини поклонялися своїм богам
6

Після обряду член громади поспішає додому
Фото: фото: Наталія ЧУБЕНКО
Дехто купував у одновірців старі книжки
Лідер громади "Покон Рода" під час поклоніння читає зі священної книги "Кредника"
Поклоніння богам відбувається навколо вогнища
Після закінчення обряду члени громади з'їдають шматок хліба

Із півсотні киян збираються щонеділі о десятій ранку біля фундаменту Десятинної церкви. Стають навколо вогнища, піднімають руки до неба. -10?С, але люди у самих вишиванках, решта - у звичайних дутих куртках. На шиї у двох хлопців шалики столичного "Динамо".

- Вірую... - виголошує до неба чоловік у центрі.

- Вірую... - хором повторюють інші.

- У всевишнього рода єдиного і багатопроявного, який усім богам криниця вічна. Відаю, що всесвітній є рід і всі многоіменні боги поєднані в нім.

Лідер цих людей - 35-річний Віктор Віцюк, робітник деревообробної фірми. Очолює громаду язичників "Покон Рода".

- Ми, слов"яни, походимо від праотця Богомира і праматері Слави, які жили близько 25 тисяч років тому, - пояснює Віцюк.

Він називає себе Яросвітом. Щонеділі керує ритуалом православлення своїх богів: прешобога Рода, богині води Дани, богині любові Лади, бога творіння Сварога. В особливій пошані бог війни Перун. За кілька десятків метрів від капища височіє його ідол.

Підходять ще кілька вірян. На знак вітання тиснуть одне одному руки вище зап"ястка - "вена до вени" - засвідчення чистоти слов"янської крові. Під час поклоніння язичники час від часу підіймають праву руку "від серця до сонця".

Тим часом Яросвіт відкладає священну книгу "Кредник" і починає водити над вогнем макітрою з водою. Пізніше її розливають у пластикові стакани. Кожен присутній відламує по шматку паляниці. Половину з"їдають, решту спалюють - дають скуштувати предкам.

- Громада обрала нового старосту. Ним став Вогнеслав, - оголошує хтось по закінченні ритуалу, що тривав із півгодини.

Вогнеславом виявився 25-річний менеджер будівельної фірми у білосніжній вишиванці. На голові вистрижений оселедець.

- В миру мене звати Артем Левченко. Але це ненадовго. Скоро я і по паспорту буду Вогнеславом, уже подав документи на зміну імені.

- Ім"я нам дають на обряді ім"янаречення, - пояснює 39-річний маркетолог Даромир.

47-річний член громади Олександр Миколайович, який ще не встиг змінити ім"я, говорить колегам:

- Дружина моя - християнка переконана, якось отріцатєльно відноситься до всього цього. Каже: "Душу бісу продав! До сатани пішов!" А я іще з дєтства од баб по шиї получав за те, що мені смішно було, як піп править... Кстаті, мене щас взяли на іспитатєльний срок в охоронну фірму. Не хочете заказать услуги? У нас дуже вигідно. Ми берем повну матіріальну отвєтствєнность, а ще матіріально поощряєм чоловіка, який нас найняв.

Поруч жінка-язичниця розкладає пральні порошки і миючі засоби. Єдиновірці охоче купують. Особливо добре розходиться безфосфорний пральний порошок "Дакос".

- Оце хороший порошок я у вас той раз купив. Візьму-ка ще, - каже один із покупців.

Із пачкою під пахвою він залишає зібрання. Зупиняється вклонитися ідолу Перуна.

Зараз ви читаєте новину «Язичники півгодини поклонялися своїм богам». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути