Композиція американського репера Logic скоротила кількість самогубств у США та вплинула на число дзвінків на національну лінію психологічної підтримки.
Назва пісні виконавця є номером гарячої лінії з попередження самогубств, а кліп розповідає про вихід із кризи, йдеться у дослідженні в науковому журналі The BMJ.
"Пісня під назвою 1-800-273-8255 і однойменний альбом вийшли ще у 2017 році. Щоб визначити, чи вона вплинула на самогубства у країні, дослідники проаналізували дані про телефонні дзвінки на лінії допомоги, а також кількість самогубств із 2010 по 2018 рік. За даними науковців, показники самогубств впали на 5,5%", - йдеться у повідомленні.
Такий значний період обрали, щоб було з чим порівнювати дані. Вчені зосередилися на трьох періодах, коли пісня Logic була у топі: час її виходу, MTV Video Music Awards 2017 та Grammy Awards 2018. За допомогою трендів Twitter науковці спостерігали, коли саме трек став вірусним.
Лінія допомоги Lifeline отримала на 6,9% більше дзвінків, ніж очікувалося - усього 9915.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Гімнастки, яких ґвалував лікар збірної, отримають найбільшу у світі компенсацію
Науковці згадують "Ефект Вертера" ㅡ коли розповідь про випадок самогубства на телебаченні спричиняє нову хвилю наслідуваних самогубств. Однак існує і протилежний "Ефект Папагено". Коли ЗМІ допомагають уникнути самогубства, запропонувавши іншу модель поведінки.
В Японії протягом 2020-2021 навчального року зафіксували понад 400 самогубств серед школярів віком від шести до 18 років. Це рекордна кількість суїцидів за весь час спостережень, які ведуться з 1974 року.
Коментарі