понеділок, 13 травня 2024 09:38

НУШ "пробуксовує": чому реформу середньої освіти треба реанімувати

НУШ "пробуксовує": чому реформу середньої освіти треба реанімувати
НУШ потребує "реанімації "Фото: nus

Реформа середньої освіти НУШ "пробуксовує", бо вчителі у більшості обирають програми навчання, які максимально схожі на старі.

Про це розповів в ефірі Українського радіо освітянин та заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин.

"Нову українську школу потрібно реанімувати і приймати радикальні міри. У засновників ідеології НУШ були зовсім інші погляди на початку реалізації реформи", - говорить Колебошин.

Нині система підлаштовується під зовнішні параметри.

"Вчителі більшою мірою обирають програми, які максимально схожі на старі програми. Вони підлаштовуються. Тут немає нічого поганого. Бо поки вони дочекаються підручника, поки вони там зрозуміють. Вони собі думають: "Окей, я потихеньку буду переходити, може, в наступному класі я вже подивлюся, оберу". Але зараз відбувається мімікрія", - сказав освітянин.

Це не те, що хотілося тим, хто закладав ідеологію НУШ на старті. Це фактично підлаштування системи під такі зовнішні параметри, - зауважив чиновник.

"З моєї точки зору ми можемо казати про реанімацію зараз. Не про те що косметичний ремонт, а про реанімацію. Бо якщо якісь міри радикальні не приймати, то це буде імітація реформи фактично. І те що так класно почалося, і те що було сприйнято, а більшою мірою воно було сприйнято, воно дискредитує себе", - додав він.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Зарплати вчителів можуть сильно змінитись

В Україні діє академічна свобода. Згідно з нею, кожен вчитель та школа можуть створювати свої власні програми.

"Ці програми можна затвердити в службі якості освіти. Процедура дуже проста. Але одиниці шкіл по країні користуються цією академічною свободою. На жаль. Більшою мірою це роблять наукові ліцеї, традиційно сильні потужні освітні центри", – ділиться посадовець.

З математики і природничо-наукових дисциплін українські школярі відстають від своїх однолітків із країн Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) на півтора року навчання. А з читання - майже на два з половиною роки.

Учні з високим соціально-економічним статусом мають вищі результати з математичної, читацької і природничо-наукової галузей порівняно з учнями з низьким соціально-економічним статусом.

Зараз ви читаєте новину «НУШ "пробуксовує": чому реформу середньої освіти треба реанімувати». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути