Багато батьків мріють, аби їхні діти вивчали англійську або іншу іноземну мову змалку. Тому щойно дитина йде до садка, у батьків одразу виникає питання, чи настав той час, коли дітей треба вчити іноземній мові.
- Конкретного віку, з якого діти мають вивчати іноземну мову, немає. В кожній сім'ї батьки вирішують по-своєму, - каже Gazeta.ua репетитор з англійської мови Аліна Тютютнник.
Вона розповідає, з чого варто починати вивчення іноземної мови та коли це треба робити.
Чи стирається національна ідентичність, якщо з 2 років навчати дитину іноземній мові?
Вивчення іноземної мови не впливає на стирання національної ідентичності. Скоріше, вивчення іноземної мови виховує толерантність до інших націй. Через вивчення мови діти більше дізнаються про країну та її мову. Отримані знання можуть змінити певні погляди дитини, розширити її кругозір, але стерти національну ідентичність вони не можуть.
В якому віці дітям краще засвоювати рідну мову, а в якому - іноземну?
Дехто вважає, що краще навчати дитину іноземній мові, починаючи з перших днів життя дитини. Це доволі непоганий спосіб вивчення іноземної мови, адже у дитини формується словниковий запас, починаючи з її перших днів життя. Наприклад, один із батьків говорить українською, а інший - англійською чи німецькою. Дехто з психологів говорить, що краще починати вивчення англійської мови з двох або трьох років. Саме в цей час у дітей формується активний словниковий запас і діти здатні до абсорбування нових слів і понять.
Чи можна дітям вчити паралельно дві іноземні мови?
Можна, якщо не перевантажувати. Наприклад, якщо це буде година занять з англійської і заняття проводитимуть в ігровій формі. Учень отримає від цього задоволення і мимовільно запам'ятовуватиме слова та конструкції речень. І так само, в інший день можна проводити годину занять з німецької. Дітей треба занурювати в мовне середовище за допомогою пісень, ігор, розмальовок тощо. Це необхідно здійснювати виключно іноземною мовою.
Варто навчати іменникам і дієсловам чи одразу словам, виразам і фразам?
Однозначно скажу, що ні. Навіть дорослі не завжди розуміють, що таке іменники, прикметники, дієслова або прислівники. Якщо ми говоримо про дітей раннього молодшого віку, то потрібно застосовувати ігрову методику. Шляхом постійного повторення пісень, віршів, ігор, дитина краще засвоїть певні конструкції.
На чому важливо акцентувати увагу при вивченні іноземної мови для дітей?
Перш за все, треба вибирати ті матеріали, які відповідають віковим особливостям дитини. Тобто, якщо це три або чотири роки, то звичайно не треба застосовувати складні конструкції. Треба починати з простих. Ці теми можуть стосуватися привітання, кольорів, чисел, назв тварин або складу родини тощо. Найкраще починати із таких простих тем. Акцентуємо також увагу на розмовному рівні, а вже згодом переходимо до читання, писання, вивчення звуків і складів.
В якій формі треба проводити навчання? Виключно ігрова чи з вагомими елементами теорії?
Усе залежить від вікових особливостей. Чим менша дитина, тим більше потрібно ігор і менше теорії. Вже у початковій школі починаємо вводити теорію.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як батькам зробити дітей успішнішими в навчанні
З чого краще починати вивчати будь-яку іноземну мову?
У 2-3 роки починаємо з вивчення тем щодо привітання, назв тварин, їжі, чисел. Усі заняття проводимо виключно в ігровій формі. У 5-6 років починаємо вчити букви, склади, писати і додаємо елементи читання.
Які проблеми найчастіше виникають у дітей, які вивчають іноземні мови?
Проблеми виникають не у дітей, а в перевантаженій шкільній програмі. За один урок можна вивчити граматичну тему, але треба постійно її далі повторювати. Шкільна програма, на жаль, цього не передбачає. Вірогідніше за все, що цю граматичну тему учні просто забуватимуть. Звичайно, багато залежить від вчителя і того, як він організовує урок і застосовує свої матеріали. Але все ж таки на шкільну програму треба було б звернути доцільнішу увагу керівництву.
Що робити батькам, якщо дитина відмовляється вивчати будь-яку іноземну мову?
До кожної дитини є підхід. Учень може відмовлятися вивчати мову, бо йому просто не цікаво або не подобається форма викладу інформації від репетитора. У такому разі батькам необхідно подумати про те, що варто змінити мовні курси або самого репетитора. От побачите, що результат не змусить на себе чекати. Варто пам'ятати, що у кожної дитини свій тип темпераменту, рівень знань та концентрації уваги. Репетитору треба враховувати всі ці критерії, аби потім не виникало подібних проблем.
Психологи довели, що людина, яка володіє двома мовами, може використовувати їх одночасно. Двомовні люди з часом навчаються переходити з однієї мови на іншу при використанні їх у різних ситуаціях. Така здатність мозку допомагає двомовним дітям краще впоратися із завданнями. У них краще розвинена довгострокова й короткострокова пам'ять. Вільне володіння двома мовами підвищує їх здатність до вивчення третьої мови. Діти, які володіють двома й більше мовами, здатні швидко засвоювати нові поняття та концепції. Це стосується не тільки вивчення нових мов, а й інших областей знань: математики, фізики й т. ін.
Коментарі