Якщо перефразувати висловлювання Білла Гейтса, то головною концепцією сучасного розвитку бізнесу є швидкість. Мова йде не просто про швидкий перехід до цифрового середовища, але також і про оперативне керування бізнес процесами. Вони повинні відповідати швидкій зміні способу життя користувачів та їх запитів.
Для масштабування оборотів будь-якій компанії необхідно покращувати внутрішні операційні процеси, мотивувати співробітників, створювати керовані та згуртовані команди. Коли компанія зростає, разом із нею зростає кількість працівників, філіалів і підрозділів. Велика кількість персоналу призводить до необхідності регламентувати їх взаємодію, керування, обмін інформацією всередині команд, культивувати колективне єднання, мотивувати їх до продуктивної роботи.
Згуртований колектив, вмотивовані співробітники дають неймовірні результати, які здатні допомогти зробити бізнес конкурентним та вивести його на лідерські позиції. Задача менеджера створити для співробітників цю можливість.
Що мається на увазі під автоматизацією бізнес процесів для співробітників
Не кожна дія у роботі компанії потрапляє під значення Бізнес Процес. Мова йде про систематичні повторювані дії, направлені на забезпечення продуктивності компанії.
На етапі, коли компанія зростає, співробітників і процесів стає все більше - запроваджується автоматизація. Вона охоплює не тільки виконання рутинних задач, але й комунікацію, обмін інформацією, аналіз поточних показників, KPI бізнес-процесів. Головна задача менеджера - відстежувати результати і вчасно вносити зміни, щоб діяльність співробітників відповідала цілям компанії. Спираючись на KPI, встановлені задачі й плани компанії, можна оцінювати співробітників. Вмотивований співробітник повинен отримувати бонуси за наднормоване виконання встановлених цілей. Це призведе до того, що цілі компанії стануть його власними цілями.
Автоматизація процесів дозволить вивільнити час для того, щоб співробітник підвищував свої кваліфікаційні навички, ставав сильнішим у своїй сфері діяльності та давав більше результату на одиницю часу. Кінцева ціль для усіх ланок ланцюга це виконувати плани, цілі компанії і отримувати більше результатів, задоволення від роботи та збільшення фінансової винагороди.
Як може автоматизація бізнес процесів впливати на мотивацію співробітників
Автоматизація бізнес процесів передбачає оптимізацію та прискорення рутинних бізнес задач без втручання людської сили. Здавалося б, як цей процес може вплинути на мотивацію співробітників?
У простому розумінні бізнес автоматизація це застосування програмного забезпечення для виконання будь-яких задач. Це призводить до збільшення продуктивності, скорочення кількості людських помилок і зниження операційних витрат. Автоматизація покращує клієнтський сервіс, і робить співробітників більш щасливими.
Менеджер повинен поєднувати стратегію та цілі компанії з особистими та професійними цілями працівника. До його обов'язків входить створення можливості для навчання та розвитку, розкриття потенціалу кожного конкретного члена команди.
Більшість мотивують гроші, але високої зарплатні недостатньо для підтримки мотивації працівників весь час. Автоматизація на високому рівні дозволить співробітникам менше займатись рутинною роботою і більше думати про те, як збільшити свій результат і результат компанії.
І разом з тим, перед менеджером будь-якої компанії постає питання збільшення оплати праці кожного конкретного співробітника. Середньостатистичний співробітник буде думати над тим, щоб менше працювати та більше отримувати. І він буде тиснути на менеджера, щоб він йому більше платив і менше давав завдань. А система дозволяє співробітнику збільшувати свою зарплату, борючись не зі своїм менеджером за підвищення, а завдяки збільшенню своїх результатів, так як і він і менеджер бачать одні й ті ж показники і працюють в одному напрямку. З таким підходом його менеджер завжди буде його спільником, який допомогає йому досягнути цілі і у висновку - бізнес буде більш ефективним та результативним, зможе забезпечувати вищу оплату праці виконавцям, дозволить залучати співробітників з сильними технічними навичками.
Автоматизація дозволяє знизити контроль та одночасно керувати
Коли співробітники цілком адаптовані до автоматизації і вже не уявляють собі робочий день без автоматизованих процесів, значить компанія успішно впоралася з впровадженням. Більш того, автоматизація не потребує постійного контролю, співробітники самі мають стимул для роботи, що дозволяє з легкістю керувати командою.
Невдалий приклад автоматизації, це коли співробітники не бачать сенсу вводити дані, користуватись системою і зрештою починають її ігнорувати. Щоб цього не сталося, рекомендую деякі поради по запровадженню автоматизації:
Пояснюйте команді навіщо необхідна та чи інша автоматизація, щоб вони бачили її доцільність.
Обирайте лише ті процеси автоматизації, які необхідні вашому бізнесу.
Обирайте ті процеси автоматизації, які зможуть інтегруватись у вашу систему.
Не забувайте про рішення, призначені для забезпечення кібербезпеки.
Підбирайте командний простір роботи, який зможе масштабуватися разом зі зростанням бізнесу.
Запроваджуйте зміни поступово.
Збирайте та аналізуйте зворотний зв'язок.
Завжди оцінюйте результат.
За необхідності вносіть зміни.
Застосовуючи ці рекомендації, можна підібрати таку автоматизацію бізнес процесів, яка дійсно буде відповідати вимогам компанії та умовам комфортної праці для співробітників. Виконання монотонної роботи пригнічує, тому продумана автоматизація націлена як на підвищення мотивації, так і на збільшення показників прибутку.
Переваги автоматизації для менеджменту компанії
Менеджмент компанії повинен бути завжди відкритий для корисних нововведень і покращенням діяльності. Будь-який бізнес, який не розвивається постійно в результаті досягає стагнації. Автоматизація робочих процесів не тільки робить працю співробітників більш ефективною та виключає ризики людської помилки, вона робить увесь бізнес в цілому більш привабливим для інвесторів. Це відбувається тому, що автоматизовані процеси дозволяють бачити, що є головним в бізнесі, як це покращити та масштабувати, займатися лише тими процесами, які дають результат, а тими які не дають результат - не займатися, підвищуючи цим ефективність бізнесу.
Ефективні оптимізовані процеси дозволяють бізнесу зростати та збільшувати обороти. З часом зростаюча компанія може вийти на IPO, вартість її збільшується.
Автор:
Сергій Тимчук, CEO Computools
Коментарі