Олександр Климчук з Івано-Франківська чотири роки працює далекобійником.
"Рік мотався по Україні, але власник почав на всьому економити, - згадує Климчук. - На бензин гроші не хотів давати. За ремонт автомобіля мусив доплачувати зі своєї кишені. Межею став штраф від даішників. Мене загрузили деревом і відправили на Київ. По документах віз одну вагу, а виявилося, на три тонни більше. Коли даішники зупинили, оштрафували на 700 гривень. Господар гроші вирахував з моєї зарплати. Я психанув і звільнився".
За порадою друзів влаштувався водієм у Польщі.
"Якщо у київській фірмі мені платили 5 тисяч гривень, то поляки одразу дали вдвічі більше, - ділиться досвідом далекобійник. - Там зарплата "біла". Фірма допомогла оформити документи і медичну страховку. Не економлять на добових. Коли відправляють у Німеччину, завжди дають додаткові гроші на бензин і платні автобани".
За словами далекобійника, українських водіїв поляки цінують, бо відповідальні і чесні.
"За кожен євро чи злотий треба відчитатися чеком. Працювало зі мною два хлопці з Закарпаття. Думали, що вони найрозумніші. Почали бензин зливати. Коли до начальства дійшло, їх одразу вигнали. Хоч травень до кінця не допрацювали, зарплату видали за повний місяць", - розповів Климчук.
Зізнається, що робота непроста.
"Легше тільки у тому плані, що не треба, як в Україні, по кілька днів стояти на кордоні. Між країнами у шенгенській зоні їх нема. Хлопців з українськими номерами поліція там часто зупиняє, а до поляків ні німці, ні французи претензій не мають. Зараз вожу в основному продукти: кетчупи, майонези, какао та приправи", - зазначив Климчук.
У червні чоловіка запросили на роботу у Бельгію.
"Там теж наші далекобійники користуються популярністю у роботодавців, - розказує менеджер столичного кадрового агентства Таміла Супронюк. Вона допомогла Олександру влаштуватися на роботу у бельгійське місто Брюгге. - Головне - знати англійську. Якщо водій хоча б трохи розуміє французьку і німецьку, отримуватиме щомісячну доплату у розмірі 400-500 євро. Обов'язково треба мати досвід роботи у країнах ЄС хоча б 1,5-2 роки".
Далекобійникам обіцяють зарплату до 3 тис. євро. У контракті з водієм регулюють час його роботи.
"Можна працювати за двома графіками: 4 тижні на роботі - 1 вдома, або 8 тижнів на роботі – 2 вдома, - пояснює Климчук. - Тепер маю втричі більшу зарплату, але дружину і синів буду бачити раз на півроку".
Коментарі
6