пʼятниця, 14 червня 2019 11:36

Високі тарифи роблять транзит через Україну не цікавим - Кава

Високі тарифи роблять транзит через Україну не цікавим - Кава
Експерт з питань транспорту і логістики Олександр Кава прокоментував ситуацію з транзитом через Україну. Фото: Крим Реалії

Високі тарифи для міжнародного транзиту роблять транспортування вантажів через Україну не привабливим для зарубіжних партнерів.

Таку точку зору висловив експерт з питань транспорту і логістики Олександр Кава.

"В Україні міжнародні тарифи встановлені на дуже високому рівні, що робить транзит через Україну не завжди цікавим", - зазначив експерт.

Кілька років тому УЗ прийняла рішення підвищити прибутковість за рахунок збільшення розцінок на транзитні перевезення. Даний крок прогнозовано призвів до зниження вантажопотоку. Зарубіжні транзитери переорієнтували транзитні маршрути на порти Балтики через Білорусь. У свою чергу Росія почала активне будівництво нових терміналів для цих вантажів у портах Чорного і Балтійського морів.

Експерт додав, що сьогодні Україні буде не легко вклинитися в транзитні напрямки "Шовкового шляху", які активно розвиваються.

"Що стосується "Шовкового шляху", це близько 20 різних маршрутів. І дійсно, найбільш затребуваний сьогодні маршрут - через Казахстан до Росії, Білорусі, Польщі та далі на Німеччину та інші країни Західної Європи. Україні вклинитися в ці перевезення зараз буде не просто" , - вважає Кава.

На думку інших експертів галузі, рішенням може стати розвиток спецтерміналів на кордоні з ЄС. Це так звані "сухі порти" - залізничні термінали на кордоні з Україною і ЄС, що дозволяють перенавантажувати вантажі з вагонів з широкою колією в європейські. Головне в цій ідеї - можливість експорту-імпорту в Україну і навпаки за її межі з використанням надійної інфраструктури на кордоні з ЄС. Зокрема, недавно цю ідею озвучив Андрій Шкляр, провідний аналітик Центру транспортних стратегій.

"Ще в 2018 році дефіцит пропускної здатності на митному переході Брест - Малашевич оцінювався на рівні 4-5 поїздів на добу. Таким чином, перспективними для створення "сухих портів" є кордони з Угорщиною, Словаччиною та Румунією", - переконаний Шкляр.

Таким чином, Україна може не тільки повернути транзит, але і завантажити морські порти і залізничні термінали. При цьому, обсяг транзитних вантажів з морських портів України до країн ЄС може бути порівнянний з обсягом транзиту з Росії.

"Перспектива будівництва "сухих портів" в першу чергу буде залежати від повернення транзиту через територію України. Оскільки зараз більшість транзиту, який йде зі Сходу на Захід, об'їжджає Україну з Півночі (через Білорусь) і Півдня (через Туреччину)", - зазначив Олександр Кава.

За даними ЗМІ, за останні п'ять років обсяг залізничних перевезень транзитних вантажів через територію України скоротився удвічі - до 16,3 млн тонн. І навіть при всіх фінансових втратах, які при цьому зазнала "Укрзалізниця", транзит все ще генерує більше 10 млрд грн виручки, що становить шосту частину всіх доходів державного монополіста. При збереженні негативних, неконкурентних позицій для міжнародного транзиту, запропонованих сьогодні чиновниками Міністерства інфраструктури, Укрзалізниці та Кабміном європейські партнери можуть остаточно переорієнтувати транспортну логістику в обхід України. Це буде загрожує втратами не тільки доходів портів та УЗ, але і "остаточним прощавай" статусу країни з вигідним розташуванням для транзиту.

Зараз ви читаєте новину «Високі тарифи роблять транзит через Україну не цікавим - Кава». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути