У 2-й четвер листопада щороку відзначають Всесвітній день якості. Цьогоріч він припадає на 12 листопада. Свято почали відзначати з 1990 року за ініціативи Європейської організації якості. Ідею підтримала Організація Об'єднаних Націй.
Тиждень, на який припадає свято, оголосили Європейським тижнем якості. У цей час виробники влаштовують виставки, заходи на підтримку принципів якості вироблених товарів і послуг.
Якісними прийнято вважати товари, які зберігають навколишнє середовище, фізичне та психічне здоров'я людини. Однак, не завжди виробники відповідально ставляться до якості власної продукції.
"Раніше любила купувати в супермаркеті здобні пиріжки їхнього виробництва. У мене була звичка: я йшла з магазину і дорогою з'їдала одну булочку. Якось вирішила це зробити вдома. Раз відкусила, проковтнула частину без начинки. А потім чомусь вирішила подивитись на іншу частину пиріжка. Там була вишня і щось коричневе. Подумала, що просто що-небудь запечене, як буває з солодощами. Може, родзинка випадково потрапила. Придивилась, а то невеликий тарган. Пиріжок коштував 7 гривень. Спочатку хотіла його повернути. Але подумала, що нічого не зміниться, просто віддадуть гроші. Після цього взагалі не купую випічку власного виробництва супермаркетів", - розповіла Gazeta.ua жителька Одеси Елеонора Івасишина.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Шопінг у чорну п'ятницю: як зробити вигідну покупку
Олена Решотка на ринку в Луцьку купила борошно. Знайшла в ньому мишу.
"Упаковка була чиста, гарно прошита зверху, нічого особливого. Оскільки мішок був 5-кілограмовий, мишу знайшла вже коли використала майже половину борошна", - каже Олена.
Кілька років тому лучанка Оксана Петрова шукала дешевий телефон.
"У студентські роки в мене не було багато грошей. Мала 2 старі сенсорні смартфони і поламаний планшет. Пішла на ринок і попросила обміняти. За цю техніку мені дали телефон Samsung. Я не знаю, де він був зроблений. Жахливо глючив. Можна було лише телефонувати і грати в ігри. Через кілька місяців не витримала і купила собі звичайний кнопочний телефон", - розповідає Оксана.
За законодавством, покупець має право вимагати зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат. Товар неналежної якості можна обміняти протягом гарантійного строку.
У разі виявлення недоліків з вини виробника покупець має право:
- повернути кошти, які були витрачені на покупку,
- замінити товар на такий самий або аналогічний, якщо є в наявності у продавця.
Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики розробив законопроєкт, покликаний посилити захист прав споживачів. Підприємців хочуть зобов'язати проводити всі операції через реєстратори розрахункових операцій.




















Коментарі