
Державне підприємство "Антонов" припинило випробування військово-транспортного літака Ан-70, заявив учора генеральний конструктор "Антонова" Дмитро Ківа на міжнародній виставці озброєння у Ріо-де-Жанейро.
Як пише "Комерсант-Україна" у публікації "У Ан-70 випробовують терпіння", Ківа пояснив, що основний замовник літаків - міноборони РФ - зараз не бере участі у випробуваннях.
"З листопада минулого року російські представники не беруть участь у випробуваннях. Ми неодноразово офіційно запрошували їх, але жодної відповіді не отримали. Тому ми зупинили випробування, щоб їх результати потім не поставили під сумнів", - сказав він.
Ан-70 здатний розвивати швидкість до 780 км/год, здійснювати польоти на відстань до 7,8 тис. км і сідати на грунтові злітно-посадочні смуги довжиною 600-800 м. Літак укороченого зльоту і посадки здатний перевозити до 300 десантників або 47 тонн вантажів. Вартість Ан-70 - $67 млн.
У 2011 році Міноборони РФ придбало перший Ан-70, що будується на "Антонові". Контракт був підписаний, щоб підприємство отримало кошти на будівництво ще одного транспортника.
Міноборони РФ збиралося закупити 60 Ан-70 - 2011 року літак був внесений до держпрограми озброєнь Росії до 2020 року.
"Остаточні контракти будуть підписані тільки після завершення всіх випробувань", - стверджує джерело видання в міністерстві.
На сьогоднішній день існує лише один екземпляр літака, але минулого року Україна і Росія домовилися про його спільне серійне виробництво для виконання держпрограми. Остаточне складання Ан-70 буде відбуватися на Казанському авіавиробниче об'єднанні, а "Антонов" збереже за собою випуск двигуна, крил і оперення літака.
Серійне виробництво Ан-70 має розпочатися в 2014 році, проте його організація проходить повільно, про що неодноразово заявляли обидві сторони. Зокрема, проблемно проходить передача технічної документації, за словами віце-президента компанії, процес йде до цих пір.
За даними видання, до ідеї закупівлі Ан-70 прохолодно ставиться глава міноборони РФ, генерал армії Сергій Шойгу.
На заміну Ан-70 активно просувається новий літак Іл-476, розроблений Авіаційним комплексом ім. Ільюшина.
Остаточне рішення про долю Ан-70 ще не прийнято, однак не виключено, що Росія може вийти з цього проекту, зазначає джерело в міноборони. Для "Антонова" це може означати закриття розробок літака, адже без твердого контракту просувати його на інших ринках буде важко.
Коментарі
91