Серія інцидентів на залізницях змусила владу РФ звернути увагу на якість вироблених вагонів.
Першими санкції торкнуться українських вагонобудівників. Зокрема, вже призупинено експлуатацію 25 тис. вагонів виробництва "Азовелектросталі". Крім того, РЖД вимагають законодавчо встановити відповідальність вагонобудівників за якість їхньої продукції.
Вчора в Амурській області зійшов з рейок поїзд, що перевозив нафту. Збиток від аварії оцінюється більш ніж в 80 млн руб. без урахування шкоди екології від розливу нафти. Причиною аварії названо заводський дефект вагона, виготовленого українською "Азовелектросталлю" (Маріуполь).
Перший віце-президент РЖД Вадим Морозов повідомив учора про те, що залізнична монополія призупинить експлуатацію вагонів українського виробника до рішення федеральних органів. Йдеться більш ніж про 25 тис. вагонів українського виробництва.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Експерти втерли носа російським критикам українського сиру
Претензії до українських вагонобудівників є і у російських регуляторів. Як повідомили в прес-службі "Росжелдора", ФБУ "РС ФЖТ" ("Регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті") ще 30 січня призупинило дію сертифікатів на виробництво бічних рам у "Азовелектросталі", а сьогодні планує це зробити щодо Крюковського вагонобудівного заводу. Підставою послужили частіші випадки катастроф і аварій вантажних поїздів, а також сходи з рейок рухомого складу через злами литих деталей візків вантажних вагонів.
Минулого тижня Ространснагляд вже видав припис РЖД з вимогою заборонити експлуатацію 43 інших вагонів, укомплектованих бічними рамами "Азовелектросталі" бракованої плавки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Україна - це як у нас руку відрізали. Ми майже один народ" - російський експерт
Водночас, на думку гендиректора "Сибур-Транс" Максима Зінченка, заборона на експлуатацію українських вагонів може спровокувати нестачу рухомого складу. Як перевізник небезпечних вантажів, "Сибур-Транс" може зіткнутися з серйозними труднощами щодо поставок сировини та вивезення нафтохімічної продукції, говорить він.
Згідно зі статистикою РЖД, в 2011 році держмонополією було зафіксовано два крахи та дві аварії вантажних поїздів, 16 сходів з рейок рухомого складу, а в січні 2012 року сталося вже сім випадків зламу бічних рам через низьку якість лиття.
Зазначимо, згідно з даними, які наводить російський діловий журнал російських залізниць "РЖД-партнер", поставки на експорт українських вантажних залізничних вагонів за 8 місяців 2011 року зросли на 25,3% в порівнянні з аналогічним періодом 2010-го - до 29,225 тис. од. Основними одержувачами були Росія (понад 85% поставок) і Казахстан (11%). Крім того, українські вагони отримали Білорусь, Азербайджан, Естонія, Латвія, Литва. Поставки вагонів в Російську Федерацію зросли на 31%, до 26,031 тис. од.
Коментарі
18