Верховна Рада 5 лютого ухвалила законопроєкт №3623, який скасовує зобов'язання вести паперові трудові книжки. Крім того, тепер пенсії за допомогою системи електронного обліку стажу призначатимуть автоматично.
Тепер під час оформлення на роботу не потрібно подавати трудову книжку – досить паспорта, ІПН та інших документів, наприклад, довідки про медичний огляд тощо. Протягом 5 років дані з трудових книжок переноситимуться в реєстр, пише Obozrevatel.
"Це певний прорив. Ті, хто стикався з оформленням пенсії, знає, скільки часу втрачається під час оформлення виплати. Для всіх нас, хто виходитиме на пенсію, це велике послаблення", – заявив Денис Шмигаль.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чи безпечно користуватися електронними документами - думка експерта
Утім, Головний науково-експертний комітет Верховної Ради зазначив, що в ініціативи є мінус: немає висновку про те, чи готові бази даних і чи будуть вони захищені.
Українці зможуть отримати електронний документ з інформацією про стаж в інтернеті. Для цього потрібно оформити електронний цифровий підпис. Також у Кабміні розглядають можливість використовувати технологію BankID - ідентифікувати себе можна буде і за допомогою банківської картки.
Одне з найважливіших нововведень документа - пенсію тепер нараховуватимуть автоматично. Тобто не потрібно звертатися до Пенсійного фонду.
Також закон про пенсійне забезпечення дозволяє українцям вилучити той час роботи, коли в них був низький заробіток. Якщо виникнуть проблеми, уже після призначення виплати можна буде звернутися до чиновників із проханням провести перерахунок.
Пенсійний фонд запровадив сервіс автоматичного призначення пенсії та запустив мобільний додаток. Сервіс дозволяє завчасно надати всю необхідну для призначення пенсії інформацію. Відповідну заяву українці зможуть заповнити ще до досягнення пенсійного віку.
Коментарі