Міністерство інфраструктури за ініціативою "Укрзалізниці" вирішило у два етапи підвищити вартість проїзду по Україні у плацкартному та купейному вагонах - по 10% у липні та жовтні, що дозволить отримати у 2013 році 270 млн грн, частково зменшивши збитковість пасажирських перевезень, і направити частину коштів на капітальний ремонт вагонів.
Нові тарифи набудуть чинності з дня офіційного опублікування цих наказів, йдеться в повідомленні міністерства без уточнення планованої дати публікації.
Мінінфраструктури уточнює, що залишаться колишніми тарифи на проїзд у поїздах "Інтерсіті +", вагонах СВ пасажирських поїздів і в приміських поїздах.
Як приклад абсолютних цін подорожчання відомство призводить плацкартний квиток на поїзд № 13 Київ - Львів у четвер (дешевший тариф порівняно з п'ятницею і неділею, але дорожче в порівнянні з вівторком-середою), який після першого етапу подорожчає на 4,91 грн , після другого - ще на 5,39 грн. Вартість проїзду в купе виросте спочатку на 9,52 грн, а з 1 жовтня - ще на 10,46 грн.
Міністерство зазначає, що останній раз тарифи на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні в загальних вагонах були підвищені в жовтні 2008 року, у плацкартних - в червні 2009 року, в міжнародному сполученні - у жовтні 2008 року. За цей час, за даними відомства, рейки Р-65 подорожчали на 63%, стрілочні переводи - на 59%, колеса для пасажирських вагонів - на 30,2%, електроенергія - на 65,5%.
"Крім того, зростання тарифів обумовлено необхідністю зменшення перехресного субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних", - вказує Мінінфраструктури.
Воно уточнює, що зношеність парку пасажирських вагонів "Укрзалізниці" складає 86%, 3706 вагонів, або 81% їх загального парку, експлуатуються понад встановлений нормативний термін (більше 28 років), а старіння парку перевищує темпи його оновлення. Для проведення капітально-відновлювального ремонту 206 вагонів для продовження терміну служби до 15 років необхідно орієнтовно 927 млн ??грн, а збитки "Укрзалізниці" від пасажирських перевезень тільки в першій половині цього року склали близько 3,5 млрд грн.
"Нинішнє підвищення тарифів не вирішує проблему збитковості пасажирських перевезень: тарифи на здійснення пасажирських перевезень і надалі залишаться нижче нульової рентабельності", - підкреслює Мінінфраструктури.
"Діючий тариф на пасажирські перевезення в дальньому сполученні покриває лише 30% витрат залізниці. А щоб вийти на економічно обгрунтований тариф, слід підвищити його три рази", - цитує відомство координатора реформи транспортної галузі координаційного центру з упровадження економічних реформ при президентові України Олександра Каву. За його словами, тарифи можна було б залишити незмінними при покриття різниці між доходами та витратами на пасажирські залізничні перевезення з державного бюджету.
Мінінфраструктури також зазначає, що проїзд по українській залізниці найдешевший в СНД і істотно дешевше перельоту на літаку.
Коментарі
4