Зупинка Лисичанського нафтопереробного заводу (НПЗ) не вплине на вартість бензину в Україні завдяки великому обсягу імпорту палива.
Таку думку висловив директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн у ефірі Українського радіо.
"Треба розуміти, що 90% нафти наша країна імпортує, як і будь-яка європейська країна. Ми не маємо достатнього власного видобутку нафти та газу ... Власна переробка забезпечує нас на 50%, решту ми імпортуємо. Для ринку нафтопродуктів це перевага, оскільки ми не залежимо від одного, двох чи трьох нафтопереробних заводів, а маємо 15 джерел постачання. Сьогодні, коли зупиняється Лисичанський нафтопереробний завод, а це дуже велике підприємство, на ринку немає ніякої паніки. Всі розуміють, що його частка на ринку буде заповнена постачаннями з інших джерел", - сказав він.
За його словами, найголовнішою причиною зупинки Лисичанського НПЗ є занадто висока вартість нафти.
"Сьогодні світовий ринок енергоносіїв влаштований таким чином, що на ньому правлять бал спекулянти, які розкручують ціни на нафту. Більше 70% операцій на світових біржах відбуваються не між тими, хто видобуває нафту, та споживачами, а між посередниками або спекулянтами. Туди стікаються капітали з фондового, іпотечного ринку та ринку драгметалів ... Тобто продукція, яку виробляє завод із тонни нафти, дешевша, ніж тонна самої нафти", - зазначив експерт.
ФОТОРЕПОРТАЖ: Toyota Sequoia належить не Тягнибоку, а іншому "свободівцю" - Сиротюк
Крім того, як вважає Куюн, власники НПЗ замало коштів вкладають у модернізацію.
"Тому так і виходить, що вони дуже мало виробляють цінних світлих нафтопродуктів і дуже багато мазуту, який не має попиту в Україні", - наголосив фахівець.
Нагадаємо, раніше видання "Комерсант-Україна" із посиланням на джерела, близькі до ТНК-ВР, повідомило, що компанія розглядає можливість зупинки Лисичанського НПЗ, оскільки він став нерентабельним.
Коментарі
6