При приватизації підприємств НАК "Нафтогазу", щодо газотранспортної системи України та газосховищ мова може не йти.
Про це у коментарі Gazeta.ua казав експерт Борис Кушнірук, говорячи про наміри Кабінету міністрів скасувати заборону на приватизацію деяких підприємств "Нафтогазу".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україна може отримати від оренди ГТС $15 мільярдів
"Я не впевнений, що мова іде безпосередньо про Газотранспортну систему та газосховища. Оскільки взагалі "Нафтогаз" — це така величезна махіна з купою підприємств, щодо яких ще невідомо, чи доцільно залишати їх у цьому холдингу. Тому я не готовий категорично сказати, що в цьому (приватизації підприємств НАК "Нафтогаз" - ред.) не має рації, якщо не йдеться саме ГТС та газосховища", - пояснив він.
Експерт переконаний, що НАК "Нафтогаз" необхідно у будь-якому разі реорганізовувати.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Приватизація дочірніх структур "Нафтогазу" може відбутися в інтересах Сім'ї
"НАК "Нафтогаз" у такому вигляді, як він є, насправді є не ефективною структурою", - запевнив Кушнірук.
Він пояснив: "Нафтогаз" було засновано свого часу Бакаєм для заробляння грошей на виборчу кампанію Путіна 1999 року. Саме з такою метою він і створювався. У них був "Газпром" і вони побачили, що там можна стільки "тирити", то "давайте створимо щось таке ж саме ще і на теренах України". Так з'явився НАК "Нафтогаз".
"Тому у самій цій структурі у такому вигляді, як вона є, насправді немає доцільності", - зауважив Кушнірук.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Законопроект про оренду ГТС з'явився відразу після візиту влади до Москви - джерело
Він додав: "Тобто, необхідно все ж провести приватизацію та розділення функцій транспорту, функцій зберігання та функцій продажу. Це потрібно зробити, бо це є вимогами Третього енергетичного пакету (який ми маємо ратифікувати у рамках співпраці з Європейським енергетичним співтовариством. - ред.). Крім того, це створює передумову для лібералізації ринку і в цьому випадку ми отримаємо можливість позбутися залежності від російського газу".
Коментарі
4