вівторок, 19 березня 2019 18:02

Недобросовісна конкуренція сповільнить інтеграцію України

Недобросовісна конкуренція сповільнить інтеграцію України
"Фармак" вкотре відстоює своє право на "Корвалол"

В Україні провели дослідження серед споживачів фармацевтичного ринку щодо препарату "Корвалол". Більшість опитаних респондентів зазначила, що цей препарат асоціюється саме з продукцією ПАТ "Фармак". Про це заявили на прес-конференції 19 березня у Києві представники "Міжнародної маркетингової групи".

Прецедентом стали судові процеси, які тривають з 2005 року з компанією "ПрАТ "Фармацевтична фірма "Дарниця", яка зареєструвала препарат під назвою "Корвалол-Дарниця". Засіб "Корвалол" розробили і випустили у Київському хіміко-фармацевтичному заводі ім. М.В. Ломоносова у 1959 році, правонаступником якого у 1991 році стала компанія "Фармак".

"Ми виступаємо за цивілізовану конкуренцію та захищаємо свої права на добре відому марку "Корвалол Cоrvalolum". Ми захищаємо своє право саме на позначення. Тобто не йдеться про жодну монополію на сам препарат. Адже сам препарат з усіма складниками не захищений патентом, і він не охороняється в Україні з погляду інтелектуальної власності. Його може виробляти будь-який виробник, який доведе його ефективність і проведе всі необхідні дозвільні процедури, але під іншою назвою, під своїм власним брендом", - зазначив Дмитро Таранчук, директор із правового забезпечення ПАТ "Фармак".

У 1996 році компанія отримала свідоцтво на торговельну марку, що означає, що тільки Фармак має право виробляти препарат під торговою назвою "Корвалол" в Україні та за кордоном. Ця ТМ захищена у 15 країнах Європи та Середньої Азії.

З появою препарату з аналогічною назвою фармацевтичний ринок України фактично розділився порівну між компаніями. У 2017 році обсяг роздрібних продаж "Корвалолу" виробництва ПрАТ "Фармацевтична фірма "Дарниця" становив 43 млн гривень, а в ПАТ "Фармак" - 44 млн.

"У просування бренду "Корвалол" компанія Фармак" вкладає значні зусилля та кошти десятиліттями. Водночас ми стикаємося з "Корвалолом" конкурента, і хотілося б, щоб усі учасники ринку розуміли, що це порушення закону. Виводити на ринок продукт із добре відомою назвою набагато легше, навіть якщо вставити в бренд назву своєї компанії з розрахунком, що споживачі не дуже розуміють відмінність. Будувати свій бренд на основі чужого в рази дешевше й легше. На модернізацію лінії, на якій виготовляють "Корвалол" Фармак витратила 14 млн. доларів", - зазначила під час прес-конференції Сусана Халілова, директор з маркетингу та продажів ПАТ "Фармак".

Директор маркетингової групи Дмитро Роденко зазначив, що споживача вводять в оману шляхом підміни препарату схожого на препарат добре відомого бренду. Спеціалісти зазначають, що дана ситуація може стати прецедентом для розвитку недобросовісної ситуації в Україні. Відсутність прозорих правил конкуренції призведе до відтоку іноземного капіталу, закриття вітчизняних компаній та сповільнить інтеграцію в Європейську спільноту.

Довідка: ПАТ "Фармак" - український виробник лікарських засобів європейського рівня. У 2010 році компанія стала лідером на ринку України. Щорічно "Фармак" виводить на ринок до 20 нових препаратів, його продукція експортують до 20 країн світу. Компанія стала єдиним фармвиробником, який увійшов до ТОП-100 платників податків. "Фармак" є власником ТМ "Корвалолу" та випускає його з 1959 року.

Зараз ви читаєте новину «Недобросовісна конкуренція сповільнить інтеграцію України». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути