Чому українська інфраструктура недоступна українським виробникам, а російський транзит чиновники так люблять? Це питання чотири місяці тому задали керівництву міністерства інфраструктури представники найбільшого експортеру України - "Полтавського гірничо-збагачувального комбінату" . Вони повідомили, що першочергово залізницею перевозяться транзитні вантажі з Росії. Порти України її відвантажують. А вітчизняні підприємства стоять на запасних шляхах.
Минулої суботи на нараді міністр інфраструктури Владислав Криклій ухвалив рішення надати перевагу українським виробникам залізорудної сировини. Але, схоже, цього виявилося недостатньо, пише "Кременчуцька газета".
"Незважаючи на рішення зменшити обсяги транзитних вантажів, які проходять через морський торговельний порт "Южний" із 240 тисяч тон до 40 тисяч, об'єми транзиту збільшилися. Це робиться за рахунок зменшення місячних об'ємів відвантаження окатишів "Полтавського ГЗК".
На "Южний" на 21-25 грудня номіноване судно Iron Destiny для вивезення 96 тисяч тонн залізорудних окатишів Полтавського комбінату. Хоч необхідний об'єм становить 110 тисяч тон. 13 листопада комбінат заявив основний план на грудень - 200 тисяч тон для відвантаження окатишів на порт "Южний". А на 5 грудня в АС Месплан Укрзалізниці (автоматизована система, яка приймає заявки на залізничні перевезення. - Gazeta.ua) узгодили 7650 тон.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ferrexpo інвестувала в українські активи понад 2,7 млрд грн
Додатково, було дозаявлено два плани загальним обсягом понад 102 тисячі тон. Плани досі не узгоджені, але в АС Месплан Укрзалізниці з'явилися додаткові грудневі плани на російські транзитні вантажі об'ємом 200 тисяч тон через порт "Южний" .
Наполегливо просимо вас визначитися, якому з перевезень надати перевагу: транзитним вантажам чи вантажу найбільшого експортера України ПрАТ "Полтавський ГЗК". Та узгодити весь заявлений об'єм на грудень у АС Месплан Укрзалізниці", - сказано у листі заступника голови правління ПрАТ "Полтавський ГЗК" Дмитра Спатаря на ім'я міністра інфраструктури Владислава Криклія.
Залишається питання, чи хтось із підопічних міністра нехтує його позицією, чи очільник міністерства інфраструктури "розводить" українських виробників?
Представники профільних асоціацій "Укрметалургпром" та Федерації металургів України звернулися до уряду з вимогою вжити термінових заходів для ліквідації колапсу на залізниці. Представники вітчизняного гірничо-металургійного комплексу вимагали від уряду поставити завдання менеджменту Укрзалізниці протягом грудня 2019 року – лютого 2020 року забезпечити відвантаження і своєчасну доставку в морські порти не менше як 2,7 млн тонн у місяць експортної залізорудної продукції, а також припинити неправомірну практику щодо забезпечення перевезень вантажів на особливих умовах.
Коментарі