Ексклюзиви
Вівторок, 04 серпня 2020 15:29

Мінінфраструктури має відрегулювати сферу буксирних послуг в держпортах - Крук

Мінінфраструктури має відрегулювати сферу буксирних послуг в держпортах - Крук
Віце-президент УСПП Юрій Крук: "Відрегулювати сферу надання буксирних послуг в державних портах зобов'язане Міністерство інфраструктури"

"Сьогодні, коли мене запитують про завтрашній день порту, я відповідаю просто: МТП "Чорноморськ" у 2015 році налічував 4,3 тисячі працівників, мав 526 мільйонів гривень чистого прибутку, 12 інвестпроектів загальним обсягом 1 мільярд доларів, і стратегічний план розвитку. Панове управлінці з міністерства інфраструктури, за вас уже все продумали. Візьміть цей план розвитку порту і відроджуйте славу підприємства", - говорить віце-президент УСПП Юрій Крук, який за час керівництва Чорноморським портом (2013-2015 рр.) вивів підприємство в лідери галузі.

Якщо проаналізувати те, до чого прийшов порт через чотири роки за час керівництва інших директорів, то картина плачевна - мінус 177 млн ​​грн за підсумками 2019 року.

А нещодавно чорноморські портовики були приголомшені ще однією неприємною новиною про те, що в акваторію заходять приватні буксири. Це означає, що портофлот, який є одним з найприбутковіших підрозділів МТП "Чорноморськ", залишається без роботи. При цьому законних підстав для недопуску приватних буксирів немає. Чи вирішувана ця проблема?

Віце-президент УСПП з питань морської політики Юрій Крук вважає, що відрегулювати сферу надання буксирних послуг в державних портах зобов'язане Міністерство інфраструктури.

"З цією проблемою я зіткнувся ще тоді, коли керував портом "Південний". І мені відразу було зрозуміло, що небажання держави відрегулювати сферу надання буксирних послуг в державних портах, відкривши її для приватних компаній, є міною уповільненої дії, яка обов'язково вибухне. Що, в принципі, зараз і відбувається. І в Чорноморську, і в Одесі, і в Миколаєві. І якщо в одеському порту недоотримання доходів від роботи портофлоту ще якось можна перекрити за рахунок інших видів діяльності, то в порту "Чорноморськ" такої можливості немає. Адже конкуренція з самого спочатку нерівна. У державного портового флоту велике соціальне навантаження, жорсткі зобов'язання перед працівниками. Всього цього немає у приватника", - констатує віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців.

Він вважає, що є два рішення даної ситуації. Треба або на державному рівні прийняти рішення про те, що буксирні послуги є спеціальною послугою, яку можуть надавати тільки державні порти силами свого портофлоту. Ще одна пропозиція - створити державну буксирну компанію. Вона б надавала послуги для всіх портів. Адже потреба в буксирних потужностях у всіх портах різна, вона змінюється в залежності від динаміки суднозаходів і вантажообігу. Державна компанія змогла б оперативно реагувати на зміну виробничої ситуації, перекидаючи в той чи інший порт стільки буксирів, скільки йому необхідно.

"Вакханалія на ринку буксирних послуг викликає природне запитання - а держава де? Невже їй не потрібні доходи? На догоду чиїхось інтересів відповідальні державні структури, перш за все, Мінінфраструктури, вдають, що нічого страшного не відбувається? Халатність або непрофесіоналізм? Сьогодні багато говориться про необхідність вчитися працювати в ринкових умовах. Згоден - треба вчитися. Але забирати у держави абсолютно прибутковий сегмент портової економіки, сферу буксирних послуг, яка здатна не тільки себе окупати, а й платити податки, створювати робочі місця, утримувати флот, виконувати соціальні зобов'язання - злочинно. Я так вважаю", - резюмував Крук.

Зараз ви читаєте новину «Мінінфраструктури має відрегулювати сферу буксирних послуг в держпортах - Крук». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 86
Голосування Що непотрібного ви придбали 2021-го?
  • одяг
  • взуття
  • авто
  • дитячі іграшки
  • косметику
  • домашню тварину
  • побутову техніку
  • путівку
  • абонемент у спортзал
  • нерухомість
  • гаджет
  • книжку
  • свій варіант у коментарях
Переглянути