Після ухвалення нових правил транспортного безвізу з ЄС ринок автоперевезень зріс у рази і продовжує зростати. Безцінним є досвід таких фахівців як Юрій Герасимов, який чверть століття свого життя віддав дорогам України, Європи та США. Він був удостоєний "Ордену Честі" та титулу "Великий українець" за свій внесок у розвиток транспортної логістики та успішну інтеграцію сучасних технологій у автомобільні вантажоперевезення.

Ви розпочинали свій професійний шлях наприкінці 90-х простим водієм-експедитором. Як fleet-менеджер, комерційний директор і власник власного бізнесу керували цілими автопарками. Довгий час займалися міжнародними перевезеннями та знаєте цю тему зсередини. Які основні складності Ви бачите в організації транспортних коридорів між Україною та Європою?
Європейська транспортна інфраструктура вища за будь-які похвали – її не порівняти з українськими дорогами. Але при цьому в Європі дуже суворі регламенти, високі податки та жорсткий контроль перевезень – тож основні труднощі пов'язані з бюрократією та взаємодією з державними органами. Додаткові труднощі спричиняє перехід митно-прикордонних зон: кожна країна має свої правила, незнання яких може призвести до затримок поставок. Крім того – різні валюти, паливні ціни, тарифи на проїзд доріг та стоянки. Отже, головне – заздалегідь планувати маршрути, працювати із перевіреними партнерами та враховувати можливі затримки.
Якщо говорити про суворі регламенти та перевірених партнерів – відомо, що Ви щільно співпрацювали зі "Сканія-сервіс". Які особливості має взаємодія із представниками великих європейських концернів?
Робота з такими компаніями потребує дотримання найвищих стандартів. У цьому я переконався, будучи комерційним директором та fleet-менеджером ТОВ "Транстек". Тоді, на початку 2000-х, мені довелося активно інтегрувати нові технології в керування автопарком. Наприклад, ми впровадили у свою діяльність багатогранну систему контролю транспорту: почали використовувати GPS-трекінг для визначення розташування машин, ввели онлайн-моніторинг їхнього стану. Було складно – але врешті-решт вдалося значно оптимізувати роботу автопарку, скоротити витрати на витрату палива та підвищити безпеку перевезень. Дотримання жорстких європейських стандартів якості в результаті виявляється вигідною справою.
Ваші колеги розповідають, що, працюючи в США, Вам вдалося значно скоротити експлуатаційні витрати своєї компанії. За рахунок чого Ви цього досягли?
Справді, у BSG Logistics я провів оптимізацію роботи автопарку, що призвела до 10-відсоткового зниження витрат. По-перше, для зменшення пробігу та простоїв під моїм керівництвом було переглянуто деякі маршрути. По-друге, налагодили контроль технічного стану транспорту: запровадили систему регламентного ТО, завдяки чому знизилася кількість позапланових ремонтів. І, нарешті, "людський фактор". Я приділяв найпильнішу увагу добору персоналу та навчанню водіїв: проходження курсів з економічного водіння дозволило їм помітно скоротити витрату палива.
Якими своїми професійними досягненнями Ви пишаєтесь найбільше?
Розробкою внутрішніх логістичних рішень для оптимізації роботи автопарків. Це автоматизована система обліку завантаження автомобілів, яка дозволяє ефективніше використовувати транспорт, уникаючи порожніх пробігів. Гнучка система планування ремонтів завдяки моніторингу технічного стану машин поломки прогнозуються заздалегідь. Система контролю ефективності водіїв, що включає детальний аналіз маршрутів, витрати палива та манери водіння, забезпечує дисципліну та безпеку. Ці рішення дозволили значно підвищити ефективність роботи автопарків, якими мені довелося керувати.
Коментарі