До банківських договорів про споживчий кредит, вклад, а також відкриття та ведення поточного рахунку затвердили додаткові вимоги.
Усі банки зобов'язали вносити в документ розширений опис послуги чи продукту за єдиними правилами, повідомляють у Національному банку.
"У договорі будуть: конкретна дата повернення вкладу, інформація про періодичність виплати процентів та про наявність у банку права продовжити термін дії вкладу. Також інформація про наслідки невиконання або неналежного виконання банком обов'язків", - зазначає регулятор.
Якщо йдеться про споживчий кредит – у договорі обов'язково вкажуть перелік та вартість додаткових послуг, умови, за яких можлива зміна процентної ставки чи інших платежів.
"Договір більше не міститиме дрібний шрифт. Документ отримав вимоги до оформлення: шрифт чорного кольору, розміром не менше 11 кегля з міжрядковим інтервалом не менше одинарного. А також виділення напівжирним усіх цифрових значень – сум комісій, відшкодування, підвищених процентів, штрафних санкцій тощо", - повідомляють у Нацбанку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Банки не платитимуть відсотки за доларовими депозитами
Відповідною постановою заборонили:
- обмежувати право споживача подати скаргу чи позов до суду,
- змінювати умови договору без інформування споживача,
- вимагати сплатити за ще не отримані за договором послуги.
Для банків передбачили перехідний період строком 3 місяці. За цей час вони мають увідповіднити договори до нових вимог.
Коронавірусна криза, яка охопила весь світ, а також скасування штрафів і пені для клієнтів за прострочення, вплинули на ринок кредитування. Це повернуло компанії в розвитку на декілька кроків назад. Але провідні фірми на ринку знову вийшли на рівень 2019 року вже в грудні.
Коментарі