Полтавський ГЗК (ПГЗК) компанії Феррекспо направив лист Голові правління АТ "Укрзалізниця" Євгену Кравцову у зв'язку з ситуацією, що склалася на станції Золотнишино Південної залізниці, яка зайнята навантаженими вагонами.
Так, станом на 16 грудня 2019 року на станціях Одеської та Південної залізниці накопичилося 1958 завантажених залізорудними котунами власних вагонів ПрАТ "Полтавський ГЗК" призначенням ст. Чорноморська та Берегова. З них 1482 вагона знаходяться на Південній залізниці через неприйняття Одеської (з них "покинутих" вагонів - 689). На Одеській залізниці знаходиться 159 "покинутих" вагонів. При цьому ТОВ "ТІС-Руда" і МТП "Південний" щодня передають заявку на прийом зд складів, в т.ч. і "покинутих". Особливе нерозуміння викликає той факт, що вагони з залізорудною сировиною розставлені в протилежни від Одеської залізниці бік, 530 вагонів стоять "покинутими" на станціях Полтавської та Сумської дирекцій Укрзалізниці. Це призводить до збільшення пробігу власного вагона на 40%, а "покинуті" вагони піддаються разукомпектованію.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ferrexpo інвестувала в українські активи понад 2,7 млрд грн
У зв'язку з цим ПГЗК виявився в дуже складному становищі і на межі вимушеної зупинки виробництва через відсутність вільних шляхів. "Нам незрозуміла позиція Укрзалізниці щодо дозволу на російський транзит, коли вітчизняний виробник несе прямі збитки з вини перевізника і змушений зупинятися тоді, коли промислове виробництво в Україні падає", - зазначив Заступник Голови Правління ПрАТ "Полтавський ГЗК" Дмитро Спатар.
У зв'язку з вище викладеним Підприємство просить Євгена Кравцова якомога швидше розібратися в ситуації, допомогти знайти вихід з критичного становища, в якому опинилося ПрАТ "Полтавський ГЗК" через Укрзалізницю, і вжити всіх термінових заходів для своєчасного надання маршрутів під розвантаження на ТОВ "ТІС-Руда" і "МТП "Південний" відповідно до їх заявок.
Українські експортери при перевезенні вантажу залізничним транспортом стикаються з нечесною конкуренцією з росіянами, йшлося у листі Полтавського гірничо-збагачувального комбінату до керівництва Державної регуляторної служби України. Українські вантажі включають до планів перевезень за залишковим принципом. Проблема й у непрозорій тарифній політиці Укрзалізниці щодо транзитних перевезень: вона надає знижки до транзитних тарифів та не дозволяє зрозуміти реальну ціну, за якою російські компанії транспортують свої вантажі територією України.
Коментарі